Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Polere opp faded finish?


Anbefalte innlegg

Hei, har et par gitarer med faded worn brown finish. Vært artig å prøvd å polere de opp til en litt mere glossy finish. Ser at merket virtuoso er mye brukt over dammen, men finner det ikke her, og de sender heller ikke hit ser det ut som 😒 Noen som har erfaring med å gjøre dette? Og tips til produkt som er å få kjøpt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er strålende fornøyd med min sg etter noen runder tru oil, gikk for denne løsningen da det virket for meg som et bedre resultat en polering. På de faded gitarene jeg har hatt har det så og si ikke vert noe å polere på. Sjekk min sgj mod tråd for bilder

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På faded finishene er det vel lite, til ingen lakk, hvertfall de jeg har vert borti, mulig lp standard faded o.l er annerledes. Gjorde en del research på forhånd, og så at flere brukte tru oil rett på gibson faded gitarer uten forarbeid, med bra resultat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellige typer finish på SG Faded . De tidligste med Ebony fretboards har tykkere "lakk" som lar seg polere . De nyere har vel noe som ligner på beis.....det er en slik Endt har brukt tru oil på .Jeg har polert litt på 2007 - problemet er at polerinsmiddel legger seg i porene og er et helv... å få av .  Jeg har ikke vært borti noen nyere enn 2007-2008 så de vet jeg ikke stort om .Bildet er en 2002 SG Faded urørt ikke polert med ebony . Spiller og låter topp . SD jb og jazz og bytta pots . Bånd er fiklet med ev Gudmestad . Locking bridge . 

Satin finsih som er på en del andre Gibson kan poleres .

6601A6DE-DD21-47B5-84F2-B05685CBA57A.jpeg

64291B92-8B89-4436-BF03-DA8312C1067F.jpeg

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Det er forskjellige typer finish på SG Faded . De tidligste med Ebony fretboards har tykkere "lakk" som lar seg polere . De nyere har vel noe som ligner på beis.....det er en slik Endt har brukt tru oil på .Jeg har polert litt på 2007 - problemet er at polerinsmiddel legger seg i porene og er et helv... å få av .  Jeg har ikke vært borti noen nyere enn 2007-2008 så de vet jeg ikke stort om .Bildet er en 2002 SG Faded urørt ikke polert med ebony . Spiller og låter topp . SD jb og jazz og bytta pots . Bånd er fiklet med ev Gudmestad . Locking bridge . 

Satin finsih som er på en del andre Gibson kan poleres .

6601A6DE-DD21-47B5-84F2-B05685CBA57A.jpeg

64291B92-8B89-4436-BF03-DA8312C1067F.jpeg

Noe ala sånn finish jeg kunne tenkt meg. Jeg som kjøpte sg av deg nå btw 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Bruk Tru oil . Prøv først på baksiden .

Denne på bildene har en helt annerledes finish enn de nyere Faded .

LP Standard faded har vel satin finsih  (har en 2005 liggende)  . De er ikke like disse SG Faded . LP Faded kan lett poleres blankere .

 

Hva vil du anbefale til polering av en satin finish?

Endret av Gahr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gahr skrev:

Hva vil du anbefale til polering av en satin finish?

Hvis du bruker  maskin ville jeg prøvd med kun bonevoks . Du må bruke litt krefter hvis du gjør det for hånd . Ellers har jeg brukt denne hvis flaten trenger mer polering . Det er en lett finpolering/rubbing .

B35EF3AA-3A2C-41DC-B2DB-208DB3F90216.jpeg

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.