Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

oppgradere mandolin


mislykketmusikant

Anbefalte innlegg

har en cort f-style mandolin. har eid den i noen å, og brukt den en del. men jeg klarer ikke å bli skikkelig fornøyd.  er vant til høyere kvalitet på gitarene mine, og ønsker å oppgradere til en mandolin i høyere prisklasse. og med høyere, mener jeg 10-15000, maks.

synes det er lite tilgjengelighet på mandoliner på de vanlige norske butikkene.

noen som har råd om hvem jeg bør snakke med, som har peiling på mandoliner, på en butikk her i norge? eller eventuelt en som lager mandoliner

er ikke fremmed for å kjøpe brukt i høy prisklasse, men da må jeg snakke med noen som vet hva de snakker om, ikke en som har kjøpt noe han angrer på, og som kanskje ikke ser på sannheten som sin beste allierte.

 

vil foretrekke tåreform (a-style).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel knapt nok mandoliner i klassen over Cort / Ibanez / Gretsch i butikk i Norge? Myhrbraathen hadde Furch en gang i tiden.

Det hender vel en gang i blant at det kommer en brukt Weber eller Collings på Finn eller gruppen Mandolinister i Norge. Avhengig av modell etc er det kaaanskje mulig å få tak i en A til 15.000.

Alternativt er The Mandolin Store er et trygt sted å handle, de justerer samtlige mandoliner de sender ut, selv de rimeligste. The Acoustic Music Company i Brighton er også bra. Prisen blir jo deretter med frakt, mva, etc, men kanskje en handletur til Brighton er på sin plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weber og Collings er amerikanske, produseres i USA (og koster deretter...). Jeg har to Webere (perler for svin!), en Yellowstone A og en oktavmandolin av samme modell, stemt en oktav lavere - samme toneleie som gitar -  og er veldig fornøyd med begge. Collings er Collings, det finnes vel knapt feil på dem.

Eastman, Kentucky og The Loar produseres i Kina, men er typisk de tre merkene som anbefales enten som første mandolin eller oppgradering fra Rogue/Stagg/Cort/Washburn/diverse mandolinformede objekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 10/21/2019 at 12:10 PM, mislykketmusikant said:

bor i bergen, dessverre. men handlet en del på gamle tre45 på 90-tallet, så stoler på falck-folkene.

uansett, tusen takk at du tok deg tid til å hjelpe meg.


Etter at jeg blev voksen (48) i september, og i samme slengen nødt til å flytte, har jeg begynt å rydde unna litt ting og tang jeg ikke bruker så mye her ... 

Har en Pava A5 Satin jeg tenkte selge for 17000,-
Hardcase + Lakota Leathers myk reim.

Kjøpte den i feb -18 for £2495.

Bor i Asker ... 

 

97DFF925-4AB4-4874-A374-B6B5B86DBDA7.jpeg

311370AC-6C9D-4A41-9954-FF9CCC4320E2.jpeg

8DFAFA33-D592-493E-B1B7-4EE6EB7FF6EF.jpeg

0B6ACE85-B8D1-4091-9946-956188E96784.jpeg

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 17.11.2019 den 20.56, juzzizhow skrev:


Etter at jeg blev voksen (48) i september, og i samme slengen nødt til å flytte, har jeg begynt å rydde unna litt ting og tang jeg ikke bruker så mye her ... 

Har en Pava A5 Satin jeg tenkte selge for 17000,-
Hardcase + Lakota Leathers myk reim.

Kjøpte den i feb -18 for £2495.

Bor i Asker ... 

 

97DFF925-4AB4-4874-A374-B6B5B86DBDA7.jpeg

311370AC-6C9D-4A41-9954-FF9CCC4320E2.jpeg

8DFAFA33-D592-493E-B1B7-4EE6EB7FF6EF.jpeg

0B6ACE85-B8D1-4091-9946-956188E96784.jpeg

fant en levin mandolin, som var en temmelig god oppgradering fra den jeg hadde. og måtte dessverre også bruke pengene jeg hadde spart opp til ny pc, da den gamle tok kvelden etter 11 års trofast tjeneste.

har vurdert waterloo fra collings også. de har en som ser god ut på vintagegitar.

men rundt påske regner jeg med at jeg er i god økonomisk form igjen, om du fremdeles har den da.

 

asker, er det nært ås? har en tante på ås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.