Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Jackson Stars RR '05


Skullkrusher

Anbefalte innlegg

Denne lå hjemme og ventet på meg da jeg kom hjem fra Kroatia natt til i dag. Har fått på et sett med strenger, fjernet limrester, vasket/polert og fjernet en preamp som sto permanent på. Preampen gjorde det umulig å få til cleanlyd. Byttet ut preampen med et vanlig potmeter.

Har spilt litt på den og har i hvert fall ikke noe imot Kahler-systemet. I bruk er den veldig smidig og ikke like stiv som Floyd Rose kan være. Så får vi se om jeg får problemer med strenger som ryker etter hvert, men det er veldig lite slitasje på Kahleren, noe som sikkert hjelper. Returnerer alltid til pitch og er dønn stabil selv om jeg satte på nye strenger for bare et par timer siden, det er imponerende. Finjusteringsskruene kjennes veldig gode ut også. Lagde en tråd om Kahlere her om dagen, så hvis noen har gode Kahler-tips så er jeg all ears.

Har prøvd å lese meg litt opp på Jackson Stars de siste dagene. Finner ikke så mye offisiell info, men det virker som at det er meningen det skal være ekstra påkostede gitarer for det japanske markedet (JDM!) med nypriser ofte oppe i 15-20k. Ideen var vel USA specs men laget på den japanske fabrikken. 

Den er nydelig å spille på, men er ikke noen looker. Er en del skrapemerker på den, men det bryr jeg meg ikke så mye om. Her er noen bilder:

ZfY0Z0X.jpg

IBjdKFq.jpg

8z5dLAG.jpg

nXkkrYj.jpg

U9xAsyF.jpg

  • Liker 7
  • Takker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Troll skrev:

Ser jo skamfet ut denne! Grattis 😊

Vurderer å selge Kelly og skaffe meg en RR på sikt selv. 

Takker! Kelly er fet, da. :) Men for meg er det noe med V/RR som gjør de utrolig ergonomiske å spille med live, i tillegg til at de selvfølgelig ser spektakulære ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her info om Jackson stars .

http://audiozone.dk/index-filer/JacksonStars.htm

The history of the Japanese Jackson Stars guitars

 
Published January 2006

LOGOS AND MODELS OF JACKSON STARS, TEAM GJ AND GROVER JACKSON

Jackson Stars headstock  Jackson Christian Olde Wolbers COWGrover Jackson Doug Aldrich Custom  Grover Jackson Doug Aldrich headstockJackson Team GJ  Jackson Kevin Bond RhoadsJackson Stars logo  Grover Jackson logo

As you might know, import Charvel and import Jackson guitars have been built in Japan since spring of 1986. From 1986 through 1994, Jackson had a contract with Kyowa-Shokai (a trading company), who had Chushin Gakki (a factory in Nagano prefecture) build the Charvels and Jacksons for sale domestically and abroad"Jackson" not allowed

Jackson Stars guitars

When the contract expired in 1994, Kyowa-Shokai opted not to renew their contract with Jackson, partly due to the fact that Grover Jackson had sold Jackson USA to IMC. However, Chushin Gakki, the factory that had been making the MIJ Charvels and Jacksons up to this point, apparently felt that there was a market for Jackson guitars in Japan. However, due to the expiration of the trademark license for the brand name "Jackson", they were precluded from using the brand name "Jackson" on guitars for sale in the Japanese Market. Therefore, they continued to produce guitars with "pointy headstocks" (for which they hold Japanese Trademark Registration No. 2150759) under various brand names, such as "Grover Jackson", "Team GJ", and "Jackson Stars".

Finally Jackson Stars

The brands "Grover Jackson" and "Team GJ" were phased out after 2001, and Chushin Gakki currently sells guitars under the name "Jackson Stars". The same factory still continues to make the MIJ Jacksons for the U.S. market.

Some Jackson Stars are made in America. However, if they are sold in Japan and distributed through Chushin Gakki, they must have the "Stars" on the headstock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Faan så fin øks!

I dette tilfellet synes jeg faktisk at kahler tremoloen satte prikken over i-en. Sikkert litt fordi jeg sikla  svært mye på Dave Mustaine sin Jackson signaturmodell tilbake på 90-tallet, og denne hadde kahler tremolo👌😊 Folk får si hva de vil, men jeg synes kahler ser kult ut😎

Lest mye bra om Jackson stars. Da jeg hørte om de først trodde jeg det var et billigmerke, men alle reviews på nett tyder på det motsatte😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Her info om Jackson stars .

Ja, det der virker greit oppsummert! Du må vel ha hatt Jackson Stars på ett tidspunkt, vel? 😁

23 timer siden, ErikKlæptn skrev:

Grattis! Faan så fin øks!

I dette tilfellet synes jeg faktisk at kahler tremoloen satte prikken over i-en. Sikkert litt fordi jeg sikla  svært mye på Dave Mustaine sin Jackson signaturmodell tilbake på 90-tallet, og denne hadde kahler tremolo👌😊 Folk får si hva de vil, men jeg synes kahler ser kult ut😎

Lest mye bra om Jackson stars. Da jeg hørte om de først trodde jeg det var et billigmerke, men alle reviews på nett tyder på det motsatte😊

Takker! 

Mustaine sin var vel faktisk noe så sært som en hardtail-versjon? Fast bro med finstemmeskruer. Snedig opplegg! 

13 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Jeg er også enig angående Kahler her. Fin touch på det hele, og jeg liker generelt sett utseende på de tradisjonelle Kahler-trem’ene.

Ellers så var jeg på nippet til å slå til på den selv. 🤪 Bra jeg ikke gjorde det, for den har nok havnet i langt mer passende hender nå. 😊

Jeg og synes Kahleren ser fet ut, er liksom bare ett solid stykke metall. Lover å spille masse med den! Første gig med den nå på fredag. :) Gitarmakkeren min i Keiser har en USA King V, så blir kult å matche.

11 timer siden, Naigewron skrev:

Har aldri lagt merke til at Kahler er symmetrisk. Antar at de ikke behøver å produsere egne lefty-modeller?

Fet gitar!

Det stemmer! Kan simpelthen bare skru i arma inn i hullet på motsatt side. Genialt. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har aldri hatt disse Stars Jackson - de er bare vanlige Japan Jackson og er ofte priset mye høyere av folk på Finn .

Nå er jeg stort sett ute etter USA Jackson helst produsert før Jackson ble solgt så opptil 94-95 ish .

De tidlige Japan Jackson Proffesional (står på headstock )  er og veldig bra , men det dukker ikke opp særlig mange Dinky Proffesional her . Jeg kjøpte et par fra USA når USD var under 6 kroner , men nå er det bare et stort tap å importere noe . I tillegg til at folk flest her har fått dårligere kjøpekraft  , og dermed vil ha alt billigere enn før .

Men Jackson er uansett et merke det er lite interesse for i Norge . Det går i gamling gitarer (Fender - Gibson) og diverse merkelige hipster gitarer stort sett . Markedet for høy kvalitet  "metal" gitarer er nok lavt og minker nok for hvert år .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Nei jeg har aldri hatt disse Stars Jackson - de er bare vanlige Japan Jackson og er ofte priset mye høyere av folk på Finn .

Nå er jeg stort sett ute etter USA Jackson helst produsert før Jackson ble solgt så opptil 94-95 ish .

De tidlige Japan Jackson Proffesional (står på headstock )  er og veldig bra , men det dukker ikke opp særlig mange Dinky Proffesional her . Jeg kjøpte et par fra USA når USD var under 6 kroner , men nå er det bare et stort tap å importere noe . I tillegg til at folk flest her har fått dårligere kjøpekraft  , og dermed vil ha alt billigere enn før .

Men Jackson er uansett et merke det er lite interesse for i Norge . Det går i gamling gitarer (Fender - Gibson) og diverse merkelige hipster gitarer stort sett . Markedet for høy kvalitet  "metal" gitarer er nok lavt og minker nok for hvert år .

Ja, de er japanske Jacksons, men helt andre spesifikasjoner enn de gamle standardmodellene fra Japan, som ibenholt, binding, OFR/Kahler. Men ja, jeg og merker at det er lite interesse for Jacksons. RR3 får man jo kjøpt for en slikk og ingenting. Alle burde ha en RR3 i arsenalet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner Tyske Schaller Floyd , binding og sikkert Ebony på de dyrere eldre Japan Jackson . Det var USA Jackson pickups på mange også de første årene . Jeg har en mistanke at enkelte hadde USA halser også på  noen proffesional for de ser annerledes ut og helt like USA .

Jackson fant jo ut at disse proffesional modellene var for nær USA kvalitet , så de kjipet seg til utpå 90 tallet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.