Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal meg pick-ups, er du snill.


Anbefalte innlegg

For å samfatte det store problemet, som førte meg inn i denne businessen. Balanse mellom neck og bridge. Det er vanlig at neckpickup lages bright for å unngå at den blir for tung i bass og dermed låter muddy. Mens bridge lages noe hot for å feite opp den tynne lyden med mer bunndrag. Resultatet er gjerne noe bedre balanse i bass, men for mye topp i neck og for lite topp i bridge. 

Mitt bidrag til balanse, midrange, strengeseperasjon, harmonics, allrounder uavhengig av stilart eller forsterkerlyd, har vært bridgepickupen THE BUCK. Det er min «go to» i 80-90% av all spilletid gitarene mine får. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Slashaxl skrev:

Er vel bare å hive Seymour Duncan Jazz/JB sett i Jackson, så burde du klare deg fint :)

Denne comboen står i de fleste USA Jackson og de dyreste Japan Jackson . Jeg liker bedre Dimarzio Tonezone i bridge ( neck pickup gir jeg nærmest blaffen i..... ) . Charvel USA jeg har bruker Dimarzio Evo i neck og Tonezone i bridge . Funker glimrende til klassisk "metal" bruk .

Ellers har jeg i en ESP Japan NT m2 med :

Bridge 12.5 K OHM  Pegasus Trembucker

Neck  7.5 K OHM  Sentient – neck

Disse er veldig klare og nøyaktige pickups uten å være for hotte - veldig bra til moderne extreme metal .

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den med mest is i glasset. Så det blir et sett SD59 i LP-en. Og så fant jeg en Smiths CC som blir en av de som ryker inn i Jackson. 

 

Telecasteren tok jeg meg friheten til å ta av mikken, rense og reinsette. Ikke noen loddeguru akkurat, men inn gikk det nå på et vis. Jaggu ble det bedre lyd også. Så den blir trolig stående. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

'59 funker godt ja. Det er en helt stock Epi Standard de smatt inn i, men du verden for en forskjell det ble med disse. Nei, det blir ikke Gibson. Og det er jo heller ikke målet. Men det blir heller ikke litt kjip kinaEpi, og det var jo ganske greit å slippe. Mye mer artikulerte, mye bedre tonekontroll og grums er borte vekk. Jeg bruker en Blackstar ID 40, så hvordan det blir i en røramp aner jeg ikke. Men i njuveivenglenderen er det i alle fall fett nok. 

Jacksonskjærefjøla har jeg ikke somla meg til å bytte i enda. Den får bare vente tålmodig i stativet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.