Web Analytics
Jump to content

GN-Challenge #3

Recommended Posts

På tide med en ny runde nå, tar en standard runde nå til @Naigewron får ut fingeren til runde #4

Kjører som før, hastighet og progresjon er satt. Lov å bygge litt på akkordene men ikke bytte ut. Veldig kult med så mye forskjellige bidrag sist runde, håper på enda flere denne gangen! 

image.thumb.png.cb2684bc1573aa7d38edbf435093134d.png

image.png.c47679b554c1d128eb24bdab7f21fe7a.png

Cliché 2 i E moll, Em-C-G-D, har vel vært brukt før.. Men Randomizeren setter opplegget. Så hva får folket til med Em-C-G-D i 103 Bpm? 

• Like 3

• 2 weeks later...

Da fikk jeg endelig et par timer til å sette meg ned med Cubase!

Dette var et vanskelig tempo. Sliter også med å skrive melodier, så det blir litt mye improvisert pentaton-junking i leadgitar, men det flyter sånn noenlunde :) 

Edited by Naigewron
  • Like 5

3 minutter siden, Naigewron skrev:

Da fikk jeg endelig et par timer til å sette meg ned med Cubase!

Dette var et vanskelig tempo. Sliter også med å skrive melodier, så det blir litt mye improvisert pentaton-junking i leadgitar, men det flyter sånn noenlunde :) 

Knallbra!👌

• Thanks 1

• 3 weeks later...
29 minutter siden, Naigewron skrev:

Dødt her gitt. Er det fortsatt interesse for Challenge #4, eller har den generelle interessen forsvunnet?

Kanskje hvis et fullstendig backingtrack blir lagt ut som man kan laste ned og bare legge på gitar kunne fått opp interessen.

• Like 1

32 minutes ago, Æljen said:

Kanskje hvis et fullstendig backingtrack blir lagt ut som man kan laste ned og bare legge på gitar kunne fått opp interessen.

Er jo en mulighet om det er slik folk vil ha det. Personlig synes jeg hele moroa er å lage en hel komposisjon med inspirasjon fra begrensningene som legges i utfordringen, men det kommer jo an på interesse, og selvsagt tilgang til opptaksutstyr, plugins etc.

• Thanks 1

Er forøvrig enig at det er morro med å lage alt selv, men tenkte bare at det kanskje blir enklere å få med flere med ferdig backingtrack.
Er ikke alle som har tilgang til bass å sånn og snøring på å legge evt digitale trommer osv.