Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdi på Fender Telecaster 60th anniversary 2006


Ingengitarist

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har ute min Les Paul Traditional 2016 T for salg og har fått tilbud om å bytte med Telecaster som beskrevet i emne, pluss 2000 i kroner. På reverb, så ser det ut til at de siste telecastere av denne modellen har gått for 7-9000. Så om det stemmer vil ikke jeg gjøre en spesielt god deal med dette bytte? Hva er salgsverdi for en slik Telecaster om jeg ikke skulle like den? 

Tanken med salg av Les Paul er å finnansiere kjøp av en Telecaster og akustisk for de pengene. 

Bilder av Telecaster og pris historikk fra reverb.com vedlagt

 

IMG_20190718_075534.jpg

IMG_20190718_075553.jpg

Screenshot_20190717_194717_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, MartheyG skrev:

Kom ikke alle 2006 Standard tele-er med den logoen og den kassa, slik at det er egentlig ikke noe mer spesielt med denne utover en vanlig Standard, eller tar jeg feil her? 

Det er vist diamond edition, uten at det sier meg noe. 

IMG_20190718_134259.jpg

Endret av Ingengitarist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare en standard tele av det året ja. Alle std var vel merket slik det året, som de var da det var 50år også. Har settt 40 også. 
Så gjelder det vel å holde tunga beint i munnen... 60års jubileum for Telecastern var vel i 2011, 2006 er vel da 60års jubileumet til Fender.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, 

 

Da jeg ikke hadde tenkt å kjøpe tele, før jeg har solgt unna har jeg ikke lest meg opp på telecaster. Så hva vil realustisk prising for en standard 2006 tele være? 

 

Jeg ønsker bare en telecaster av bra kvalitet og bra standfor å ha i stallen. Bling er av liten betydning. 

Endret av Ingengitarist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 14.08, Slashaxl skrev:

Du får Telecastere rimelig på finn. 
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=148855685
En std til 6900,- 
Ligger også en til 6k uten kasse. 

Vet ikke hvilken finish osv din har, men får fort minst 11-12 for en LP traditional.

Fikk solgt Les Paul, men for sein til den med kasse, og den som ligger til 6000, vurderes solgt, men han skulle ha mer enn 6000...😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok jeg som endte opp med den til 6900. Ser det ligger en USA Highway One med Gator softcase i Oslo til 7000. Var vel en billigere serie når den var i salg, men jeg har aldri hatt noe å utsette på det jeg har prøvd av disse, og jeg vurderte denne selv. Annonsen er sist endret 16.juni, så om den ikke er solgt ennå så er det ikke umulig at det går an å få en litt bedre pris på den.

Ligger også en fet, gul American Special til 7 i Bergen. Kjenner ikke denne serien, men ser den selges med gigbag, så om dette er originalt så kan jo det tyde på at det også er en billigere serie. Men den ser unektelig fet ut!

Eventuelt, om det ikke er dritviktig for deg at det står Fender på headstock, så ligger det en Sandberg Electra til 5000 i Kristiansand. Denne var også høyt oppe på lista mi, frem til jeg fant ut at denne gangen var det viktig for meg at det sto Fender på gitaren. Halv pris av nypris, så bør være en solid gitar!

Lykke til i jakten videre, og beklager :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Duckling skrev:

Det var nok jeg som endte opp med den til 6900. 

Lykke til i jakten videre, og beklager :)

Takk, If you snooze you loose, so han sa. Når jeg endelig hadde blitt kvitt LP, var jeg litt for treg 😊

Jakten er jo halve morroa for meg, har jo ikke tid til å spille. Det er litt viktig at det står Fender, siden jeg aldri har hatt fender i stallen før. Ser jo ut som det kommer og går en del, så får kanskje ha litt is i magen, selv om pengene begynner å bli litt varme i lommene 🤭

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 8.17, Duckling skrev:

Ser det ligger en USA Highway One med Gator softcase i Oslo til 7000. Var vel en billigere serie når den var i salg, men jeg har aldri hatt noe å utsette på det jeg har prøvd av disse, og jeg vurderte denne selv. Annonsen er sist endret 16.juni, så om den ikke er solgt ennå så er det ikke umulig at det går an å få en litt bedre pris på den.:)

Har en highway one selv og er stor fornøyd. Så den kan eg også anbefale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.