Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Thomann og kjøp/retur av gitar?


K-nizm

Anbefalte innlegg

1 time siden, Troll skrev:

.. men spontane kjøp er gøyere :D 
I verste fall må du kjøpe deg en gitar til for å dekke flere behov. 

Ja det er sant det er pluss og minus uansett hva jeg velger..Er flere gitarer jeg har lyst på,men mangler noen kroner allikevel så jeg har tid til research🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring fra Gear4music: Gi melding i kommentarfeltet at du vil at de går over og setter opp gitaren før de sender. Hvis ikke, sender de den uten å se på den i det hele tatt... Jeg kjøper ikke gitar der igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Audun skrev:

Erfaring fra Gear4music: Gi melding i kommentarfeltet at du vil at de går over og setter opp gitaren før de sender. Hvis ikke, sender de den uten å se på den i det hele tatt... Jeg kjøper ikke gitar der igjen.

Men kan de få gjort et setup da? Jeg har inntrykk av at de bare er ett stort lager...0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Men kan de få gjort et setup da? Jeg har inntrykk av at de bare er ett stort lager...0

Jeg klaget via epost på Epi V'en jeg kjøpte der for et par år siden da den hadde en slett båndjobb og generelt dårlig oppsett. Jeg skrev at jeg hadde forventet at gitaren var sjekket og satt opp før den ble sendt. Jeg fikk da til svar at jeg sto fritt til å returnere gitaren innen 14-dagersfristen og evt. få en ny gitar eller pengene tilbake, og at hvis jeg ville ha gitaren sjekket, måtte jeg skrive det i kommentarfeltet ved bestilling. (Akkurat det var ikke nevnt noen steder som jeg la merke til, ved bestillinga.) Da jeg allerede hadde brukt noen timer på gitaren, gjorde jeg ikke mer med det, og gadd ikke bruke penger på retur, men har jo tenkt i ettertid at jeg kanskje burde gjort det.

Nå ble uansett gitaren bra etter en del timers jobb, og det er vel ingen garanti for at evt. annen gitar hadde vært særlig bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt 4-5 gitarer i forskjellige prisklasser fra Gear4Music uten å oppleve det du beskriver. Alle har vært ok satt opp og uten problemer. Kan vi ikke skylde på Epiphones kinesiske fabrikk og deres rutiner heller? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, germaniumkid skrev:

Jeg har kjøpt 4-5 gitarer i forskjellige prisklasser fra Gear4Music uten å oppleve det du beskriver. Alle har vært ok satt opp og uten problemer. Kan vi ikke skylde på Epiphones kinesiske fabrikk og deres rutiner heller? ;)

Jo, selvfølgelig, men det er jo noe alle gitarforhandlere vet om, og dermed bør sjekke og evt. utbedre før de sender til kunde. Til sammenligning var Epi Exploreren jeg kjøpte fra 4Sound Trondheim (Tre ‘45) helt plettfri på oppsett og bånd. Og de brukte tid på å sjekke og justere. De spurte meg til og med hvilke strenger jeg bruker. De fleste som kjøper gitar i den prisklassen har ikke kunnskap og utstyr til å gjøre jobben selv. Det var sikkert feil av meg å anta at G4M automatisk kontrollerte gitaren de sendte meg, men jeg tok det altså for gitt da. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dårlig oppsett bør enhver butikk klare å gjøre noe med, sikkert også G4M, men en slett fretjobb bør ikke være butikkens ansvar. Her har det skortet i Epiphones siste ledd. Men ja, de burde tatt en titt på den før de shippet den ut og heller valgt en annen. 

Forøvrig er det kanskje mye å forvente fra type online varehus-butikker. De har jo (noe som gjelder Thomann og Musicstore også) enormt gode returordninger. Det er kanskje enklere å håndtere enn å sjekke alt som går ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig med deg, og det er vel litt av poenget mitt. Jeg synes ikke det skal være kundens ansvar å sende tilbake en gitar som ikke holder mål, uansett om det er ren nettbutikk eller fysisk sjappe. Det kan ikke koste veldig mye å ta et kjapt overblikk / liten test av gitaren før den shippes til kunde. Vil tro at hvis alle forhandlere kontrollerer, blir det mange flere gitarer som returneres til produsent, og dermed blir produsentene tvunget til å øke kvalitetskontroll en smule. Så får det være at produsentene kanskje må legge på en ørliten slant på utsalgspris. Summa summarum: Færre møkkagitarer på markedet. 🤪

 

Endret av Audun
Tillegg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.