Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling på flanger


Anbefalte innlegg

Jeg har en Ibanez FL-9 flanger stående på brettet som jeg bruker ofte. Denne er svært gammel og begynner bli veldig kranglete, så jeg vurderer å kjøpe en ny.

Nå er dette bortimot den eneste flangeren jeg har prøvd. Håper å få noen tips på hva folket anbefaler😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, ErikKlæptn skrev:

Jeg har en Ibanez FL-9 flanger stående på brettet som jeg bruker ofte. Denne er svært gammel og begynner bli veldig kranglete, så jeg vurderer å kjøpe en ny.

Nå er dette bortimot den eneste flangeren jeg har prøvd. Håper å få noen tips på hva folket anbefaler😊

Hva mener du med kranglete?
Kan hende det bare er en liten rens som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Æljen skrev:

Hva mener du med kranglete?
Kan hende det bare er en liten rens som skal til.

er en gammel utgave fra 80-tallet som har fått mye juling :) Det jeg opplever er at den ikke kobler inn hver gang jeg stomper footswitchen. Jeg må ofte trykke et par ganger før den kobler inn. Jeg må trykke veldig hardt. Er også VELDIG kresen på at jeg må bruke foten rett på switchplata, er jeg uheldig å trykker i litt feil vinkel eller litt ut på siden av plata så kobler den garantert ikke inn.

Har du forslag til hvordan jeg kan "redde" boksen så mottas det med takk! Lyden fra den er svært bra så kunne gjerne tenkt meg å beholde den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok selve bryteren under lokket som er sliten.
Selv hadde jeg samme problem med en Ibanez EQpedal fra tidlig 80tall.
Den ga jeg en omgang med elektrorens mens jeg repeterte mange trykk. Da løsnet nok litt smuss og vipps så funka den som den skulle.

Enhver gitarist burde ha en boks elektrorens. Potmeter, jackinnganger osv blir tilgriset så dette er ett skikkelig verktøy på boks.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Æljen skrev:

Er nok selve bryteren under lokket som er sliten.
Selv hadde jeg samme problem med en Ibanez EQpedal fra tidlig 80tall.
Den ga jeg en omgang med elektrorens mens jeg repeterte mange trykk. Da løsnet nok litt smuss og vipps så funka den som den skulle.

Enhver gitarist burde ha en boks elektrorens. Potmeter, jackinnganger osv blir tilgriset så dette er ett skikkelig verktøy på boks.
 

Tror jeg faktisk har en boks liggende ennå fra jeg renset noen potmeter. Er verdt å prøve i tilfelle det ordner seg :) 

47 minutter siden, Pledrik skrev:

Electric Mistress!! Fantastisk pedal:)

Jeg har liksom aldri brydd meg med EHX pedaler i stor grad før, men har "oppdaget" EHX siste året og funnet ut at det er knall pedaler til en rimelig penge. Skal sjekke den ut i tilfelle jeg finner ut at Ibanezen ikke er verdt å reparere :) 

Uansett er det bare å peise på med forslag...andre kan jo ha glede av det også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun erfaring med Boss Bf-2 (helt ok) og Mxr Micro Flanger (også helt kurant). 

Den optimale flanger-lyd som man f.eks kan høre på The Cures A Forest er laget med studioets effekter, ikke med gitarpedaler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.