Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EMG 707 prosjekt gått til hel#%%e - hjelp en idiot


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

Ok, jeg innrømmer jeg er en total idiot, og nå behøver jeg hjelp.

For noen år siden begynte jeg et prosjekt der jeg skulle montere et par EMG 707 i en Schecter Blackjack av litt eldre årgang som hadde et par passive pickups.

Jeg fikk en lokal fyr til å hjelpe meg route for å få plass. Routingjobben ble nesten bra bortsett fra et feilskjær. "OK, da er det jo bare å montere pickupringer" tenkte jeg, og oppdaga at ingen selger slike pickupringer. Fikk 3D printet et par pickupringer som kan monteres rundt pickupen, så dette er ok.

MEN...et annet problem var at jeg ikke hadde tenkt over hvordan disse forbanna pickupene skulle monteres i gitaren!!!:hyl: treverket nede i bunnen av pickup cavity er for tynn til at jeg kan skru noe som helst der, men den er litt tykkere der halsen kommer gjennom gitarkroppen (altså midt i hver pickup cavity).
Det har vært et par forsøk på å få laget en plastplate for å montere nede i pickup cavity (det er frest ned ca 1 cm i treverket), men disse var av for dårlig kvalitet og sprakk (dette er bakdelen med 3D plast). Jeg gikk rett og slett lei og har hatt minimalt med tid å fortsette dette prosjektet, så gitaren har stått på boden lenge nå. Fikk litt spark bak fra en annen tråd her, så tenker det er på tide å ta tak igjen.

Jeg skulle helst hatt mulighet til å justere høyde på pickup med skruer/fjær. Finnes det noen der ute som har gjort noe lignende før? Jeg skulle gjerne hatt noen kreative ideer på hvordan jeg kan montere pickupene.

Djezez som jeg angrer på at jeg satte i gang med dette prosjektet....

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt noen bilder nå nettopp. Håper det er litt mer forklarende @Troll og @SteikBacon

Det har blitt frest ut slik at pickup cavity er større. Det blir som en kant nede ettersom det ikke er frest hele veien ned.

Veldig pent ble det ikke (værre enn jeg husket), men tror det blir greit nok med ringene jeg har fått printet

Som dere ser så kommer halsen gjennom kroppen, så der er det noe å skru i, på ut mot sidene på hver cavity er det en fordypning og treverket der er baksiden av gitaren. Der er det max 5mm tykt treverk, så skrur jeg der kommer skruen ut på baksiden?

ACF2E07D-597F-40BF-96B9-6E76AE8667AB.jpeg

EB590005-6A26-4E57-BD65-5D405B95318C.jpeg

EED266D9-AA4B-4718-B512-E74B80FFD40B.jpeg

EFB03A5A-CE40-4685-ABF8-8209F6607E86.jpeg

E87EFE4D-787F-4EFB-99D2-38DBCC2D5334.jpeg

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, whiplash skrev:

emg-emg-707.jpgmikkene er vel av denne typen som festes direkte i gitarkroppen, ringene er antagelig for å skjule arbeidet som et utført.

 

Foreslår å felle inn tre i søkka, sikkert ikke bare bare...

Spot on? Akkurat slik det er

har tenkt på å lime inn trestykker i søkka, men frykter de blir så smale at de bare sprekker(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke så god på sånt, men går det ikke an å bare sparkle litt over med tresparkel, og kjøre over med noe svart neglelakk? Du ser det sikkert godt der og da, men når alt er montert på plass - så er det glemt.

Edit, jeg ser nå at kan bli litt vanskelig å få det til å se pent ut ?

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ei plate på tvers under pickup, endene stikker ut over hullene. Det er tykkere på midten så burde kunne skru fast denne plata der. Da har du materiale å skru i evt gjenge opp, monterer pickup og du har litt å gå på ift hullet under. 

Endret av SteikBacon
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SteikBacon skrev:

Hva med ei plate på tvers under pickup, endene stikker ut over hullene. Det er tykkere på midten så burde kunne skru fast denne plata der. Da har du materiale å skru i evt gjenge opp, monterer pickup og du har litt å gå på ift hullet under. 

Hmmm ikke dumt...enten ei plate eller en litt tykkere metallprofil som skrus fast i bunnen der materialet er tykkere, og som stikker ut på sidene der materialet er tynnere? Da får jeg også dekt behovet for å ha fjærer og skruer som justerer pickuphøyde?

Knall ide @SteikBacon ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.