Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikrofon til stortromme


jonta

Anbefalte innlegg

Hei trommiser og gitartrommiser!

Jeg skal kjøpe en basstromme mic. Tenker på en Shure Beta, men tenkte det er best å høre med dere først.

Den er jo dyr da, og vanskelig å finne brukt. Er det noen som har et billigere tips til noe som er veldig bra?

Fant en TSM MT66 på Finn, men det er vel noe skit? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=131791107

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trommisen vår bruker Shure Beta 52 i kombinasjon med Shure Beta 91. Da får du "kicket" fra mikken inni basstromma samtidig med fylden fra 52'en på utsida, men det virker som det kanskje er litt utenfor budsjett? Tror jeg ville anbefalt Beta 52 hvis du skal velge en. Her som med det meste annet, så får man som regel det man betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Audun!

Nei, det får holde med en mikk. Da får jeg bestille en Beta 52A.

Edit: Ser at Sennheiser også her et par som sikkert er veldig gode, E602 og den litt dyrere E902...

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er supre alle sammen, beta52, AKG D112, Sennheiser sine etc. De låter litt forskjellig, men alle sammen låter bra og det er lett å skru det du vil ha. Plassering er mye vikitigere. Så er jo spørsmålet om det skal brukes til live eller innspilling. Live er det bare å sette mikken litt inn i hølet, så får du alt du trenger på små scener. I studio er det bare å teste med litt forskjellige plasseringer, avhengig av hva slags ideal du har. Ikke vær redd for å bruke en del EQ på kicken.

Mitt råd er å kjøpe den du får tak i til en noenlunde rimelig penge, så er alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Evergud!

Mikken skal brukes både til live og innspilling. Det viktigste er en skikkelig solid bunn.

Som lydmann har jeg litt erfaring fra den flate Shure Beta 91. Den er svindyr og har en litt upraktisk form i mange tilfeller, men den låter jo helt fantastisk. Jeg har ikke tenkt å kjøpe en mikk med slik en form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.