Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blues improv


AlexanderT

Anbefalte innlegg

Ja, dette var ogsaa bra! Men du gjor mye det samme, merker jeg.. Som f.eks den benden i starten. Du trekker den veldig langt.. Men ellers er det mye kult. Savner noen lop, men ellers syns jeg det var spess fett med oktavspillinga di..

Kan ikke si jeg horte saa mye SRV her.. Men det er vel ikke no poeng aa bli som han ( :P )

Chill 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Repetisjon er alfa og omega i blues, men jeg kunne kanskje lagt mer på idéene for hver gang. Takk for idéen om løp. Det er noe jeg har fullstendig oversett.

At lyden kan virke spinkel, kan kanskje være at det er single coils på en nokså clean setting. Det er iallefall slik jeg liker å ha den

SRV er skambra, men jeg skal jo bli Alex. Hehe. Hører forresten mye på Scott Henderson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint spilt - og vakker lyd!

Liker godt at du holder det nede. Vet ikke om du har chops til å gjøre mer eller ikke, men liker uansett at folk holder seg til greia som du gjør her. Låter stilmessig korrekt og gjennomført, selv om det kan virke som du har litt få licks "under beltet." (Og det er jo stort sett licks blues handler om. )

Edit: Så Scott Henderson live i Wien med Joe Zawinul i høst. Det var egentlig litt skuffende, han var overraskende anonym. Men liker også spillinga hans veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle kommentarer! :)

Skal foreslå blues som tema hos gitarlæreren min i dag, så har jeg noe å bryne meg på i sommer.

Peri, du har rett i at bluesvokabularet mitt ikke er så veldig stort, og det er noe jeg må jobbe mer med. Skal satse på å transkribere litt fremover.

Så veldig rask er jeg ikke akkurat, men kan spille en god del raskere enn det jeg gjorde i det klippet. Følte aldri jeg kom så langt, siden backingen var så kort. Hehe.

Ble det bare komp på Scott i Sawinul gruppa? Syntes jeg leste noe slikt i et intervju. Foretrekker jaffal gutten i en trio setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det bare komp på Scott i Sawinul gruppa? Syntes jeg leste noe slikt i et intervju. Foretrekker jaffal gutten i en trio setting.

Han var ikke med på alt - kom vel bare inn på et par låter. Og da koret han en del. Nå er dette en stund siden, så husker ikke detaljer. Husker bare at jeg synes han var i overkant anonym....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.