Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Line 6 Helix HX?


Pledrik

Anbefalte innlegg

Er det noen som har testet HX Effects ennå? Har plassert "det store" pedalbrettet fast på øvingslokale, og selv om jeg fint klarer meg med noen få pedaler hjemme så kunne jo det vært moro å ha litt flere valgmuligheter. Er det så bra som folk sier, eller er det bedre å holde seg til vanlige pedalz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, germaniumkid skrev:

Siden jeg også lurer på dette og muligens flere, og med tanke på Castorfibers oppfordring til flere tråder, skilte jeg ut denne fra Dagens småprat til egen tråd. Håper det er greit @Pledrik.

Herlig - skal ta dette til etterretning og huske på dette i fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg har den, og uten å lage en review er HX en fantastisk enhet. Som jeg har skrevet tidligere har den erstattet hele pedalbrettet mitt, og jeg har solgt alt uten emosjonell tilknytning. Med tanke på at den koster like mye som én strymon (storgutt) var valget lett for meg! Har laget et par videoer om den, dog ikke noe lydgjnnomgang, men jeg kan gi en link dersom det er ønskelig :) Kan godt lage en lyd-video h is dere ønsker det altså! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kristoffereide, som jeg skrev i en annen tråd er jeg veldig intr. i denne selv men har liten erfaring med med slike typer brett fra tidligere. Hva jeg har prøvd å finne utav er hvordan denne er i en livesammenheng. Hvordan en kan lage banker/patcher (eller hva søren dette kalles på multieffektspråket) og hvordan disse blir organisert/systematisert ut fra feks en setliste. Observerer også at denne kan brukes som individuelle effekter, altså som et old school brett med enkle effekter. Hvordan er det å hoppe fra den modusen til da tidligere nevnte oppsett? 

Dette virker kanskje banalt for folk med lang erfaring med multieffekter, men er altså for gamle meg ting jeg lurer på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 22.23, Pledrik skrev:

Takker:). Blir litt klokere, men merker jeg fortsatt er skeptisk. Får dra å prøve en slik sak en dag. 

Kanskje de kommer med en hand wired versjon. Da kan du også handle vettu :D

 

  • Liker 1
  • Hehe 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
8 timer siden, germaniumkid skrev:

Kjøpt. 

Om noen har tips til ok Exp. pedal med liten footprint (lol), gi lyd. 

Mission er visst topp men diger i størrelse 

Jeg hadde en Hotone Soulpress en periode. Den tar liten plass og er helt grei som expressionpedal. Den har i tillegg funksjon som volum- og wha-whapedal (krever strøm). Jeg mener å huske at @SteikBacon kjøpte den av meg, og at han vurderer selge?

hotonesoulpress.thumb.jpg.03828db570737fd659e7b9878ced3d16.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt sikkert skrevet det før, men jeg tenkte egentlig å kjøpe en HX, inntil jeg kom over et knakende godt tilbud på en Helix LT. Nå bruker jeg den med ampsimulering til øving hjemme (med monitorer eller headset), og uten ampsim. med «årntli» amp på øving osv.. Beste fra begge verdener, mao. ? Alle har nok ikke det behovet, men kan være verdt å tenke over ihvertfall ? (Helix native er jo også et alternativ for hjemmebruk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.