Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - New Cheap Guitar Day


Troll

Anbefalte innlegg

Kom tilfeldigvis over en EVH Wolfgang Standard på finn til billig peng. Måtte bare slå til :) 

Hadde en i rød fra før, det ble en matchende i trans black. Fin finish, godt satt opp og latterlig god gitar for pengene. Et meget imponert over kvaliteten på disse ift pris. Absolutt på linje med japansk RG550 som jeg har fra før, men foretrekker faktisk EVH når jeg først skal spille.

Vurderer å putte på noen P90 i humbuckerformat fra GFS på den ene - Go or NoGO? 

Snapchat-2082081975.thumb.jpg.c0b049c9879cdfcec72051629281004a.jpg

 

(Ble busted med et stygt blikk)

Snapchat-1139356982.thumb.jpg.891584e40cb22a2d424cde34fcf54ec7.jpg

 

20171207_202401.thumb.jpg.92892433846b123085ebb952f279c41b.jpg

Endret av Troll
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett at de ligger for rundt 4000kr på finn brukt, de koster jo ikke så fryktelig mye mer ny.

Den røde kjøpte jeg på Ebay, kom på noe under 3k ink moms om jeg husker riktig. 
Den svarte lå ute til under 3k på finn, så jeg skyndte meg og kappret den. 

http://www.evhgear.com/gear/guitars/wolfgang-standard/

Helt ærlig, så skjønner jeg meg ikke helt på dette. I følge nettsidene til EVH skal disse ligge på 799 dollar, på Ebay kan prisene ligge opp mot 10k for samme(?) gitar. som selges fra Japan. De fleste ligger på 4500 - 6000kr på Ebay + frakt og moms. 


Den røde har ingenting på headstokken bak, den svarte har en F tilsvarende Fender og "Made in Indonesia" på seg. Utenom det virker de helt kliss like. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok ikke det, @Kossoff :P 

Finner ikke serienummeret på den røde, av en eller merkelig grunn så er det ikke på headstokken. 
Har lyst på en Peavey også, men det får bli på nyåret. Har også sett et par til 4-5k på finn, har vært fristet til å slå til! Hadde vært gøy å sammelignet disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Troll said:

Helt ærlig, så skjønner jeg meg ikke helt på dette. I følge nettsidene til EVH skal disse ligge på 799 dollar, på Ebay kan prisene ligge opp mot 10k for samme(?) gitar. som selges fra Japan. De fleste ligger på 4500 - 6000kr på Ebay + frakt og moms. 

EVH Wolfgang-gitarene er ekstremt forvirrende - Det er utrolig vanskelig å få mening i hvilke gitarer og modeller som produseres hvor, og de har flyttet modellene rundt til flere forskjellige fabrikker underveis i produksjonsløpet. Hele opplegget var én av grunnene til at jeg endte opp med en Peavey i stedet for EVH - Det var bare ikke mulig å få klarhet i forvirringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.