Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kjøpe pot meter?


Anbefalte innlegg

Hallo Folkens.

Jeg må bytte innput trim pot meteret på en gammel barcus-berry preamp som kom ramlende inn her. Skal visst være for piezo pickup så jeg veit ikke helt hva jeg skal med den...

Jeg måler 100K på pin 1/3. og stillt halvveis måler jeg omtrent likt (49-51K) på pin 1/2 og pin 2/3. er det da linjært?

Kontaktene er til pcb print plate, akselen er 6.4mm D-form (men det kan jo files til) og gjengene er ca 10mm.

Det er ikke lett å finne frem i nettjungelen, er det noen som veit et om et greit sted å bestille slikt, gjerne en norsk nett butikk.

Sånn ser preampen ut: https://www.ebay.com/itm/Vintage-Barcus-Berry-Standard-PreAmp-Model-1330-1-HiZ-1981-MINT-/112326068034

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel dårlig med Norske nettbutikker med orntli' utvalg av komponenter som selger til privatpersoner ? (håper jeg tar feil her ...) ...


Elfa.se har jo det meste, men kan tenke meg det blir dyr frakt for en potmeter ? :)
Musikding.de har jo også det meste ? 

Post et bilde på potmeteret så kan jeg se om jeg har noe i "skrotsamlinga" her ! ;)

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra hva du har målt er dette er 100k lineært poteter. 

I og med at du har fått målt dette tyder det på at potmeteret er i orden.  Om det skraper/sparker litt vil det sikkert hjelpe å rense.  Bøy opp "ørene" som holder potmeteret sammen.  Rens kullbanen og slepekontakten med en Q-tip dyppet i rød eller teknisk sprit.  Sett sammen og lodd inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.