Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Håpløs buzzing på Gibson J-15


AddiToll

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk, 

har hatt et problem i det siste med min Gibson J-15. Den buzzer kun på B-strengen. Har saumfart internett etter måter å fikse dette på, men føler meg helt maktesløs etter justering av truss rod, bytting av strenger og fuktighetsgivende sak i gitarkassa i et halvt år. Har også prøvd å sette capo på første bånd for å utelukke at det har noe med nøtta å gjøre (vennligst korriger meg om jeg tar feil). Det høres nesten ut som at buzzinga kommer fra område ved bridgen. Noen som har en anelse om hva jeg kan gjøre for at den skal slutte å buzze?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AddiToll skrev:

Heisann godtfolk, 

har hatt et problem i det siste med min Gibson J-15. Den buzzer kun på B-strengen. Har saumfart internett etter måter å fikse dette på, men føler meg helt maktesløs etter justering av truss rod, bytting av strenger og fuktighetsgivende sak i gitarkassa i et halvt år. Har også prøvd å sette capo på første bånd for å utelukke at det har noe med nøtta å gjøre (vennligst korriger meg om jeg tar feil). Det høres nesten ut som at buzzinga kommer fra område ved bridgen. Noen som har en anelse om hva jeg kan gjøre for at den skal slutte å buzze?

Har dessverre opplevd dette med andre merker. Hva som gjør det er ikke god å si. Er irriterende. Kan være lurt å ta den med til gitardoktor. Vist ikke det kan fikses. Må man leve med det dessverre. Skulle gjerne hjelpet deg mer 

Endret av Jackmons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AddiToll skrev:

Heisann godtfolk, 

har hatt et problem i det siste med min Gibson J-15. Den buzzer kun på B-strengen. Har saumfart internett etter måter å fikse dette på, men føler meg helt maktesløs etter justering av truss rod, bytting av strenger og fuktighetsgivende sak i gitarkassa i et halvt år. Har også prøvd å sette capo på første bånd for å utelukke at det har noe med nøtta å gjøre (vennligst korriger meg om jeg tar feil). Det høres nesten ut som at buzzinga kommer fra område ved bridgen. Noen som har en anelse om hva jeg kan gjøre for at den skal slutte å buzze?

Skudd i blinde, men har du sjekket om mutteren på stemmeskruen(e) er skrudd skikkelig til så skiven under ikke kimer? Jeg fikk noe av det samme problemet på Les Paulen min, og etter en god del timer med banning oppdaget jeg at mutteren på stemmeskruen til A-strengen ikke var strammet ordentlig og at det var skiven under som laget lyden. Hørtes også for meg ut som at det kom fra bridge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd slik merkelig "skurring". Det var på en bass. Tips- få noen til å "ta" på delene mens du spiller, sånn som stemmeskruer, sadler osvosv. Det kan tenkes du klarer å feilsøke på den måten.

I mitt tilfelle var det det ene øret på stemmeskruen som var synderen, og det løste seg med en dråpe superlim. Umulig å høre hvor det kom fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Bridgebuzz på flattops kommer ofte av at vinkelen på strengen over sadelen, fra strengefestet, er for stump. 

Aha, så det som må prøves er rett og slett å file ned sadel, og muligens justere truss rod etter dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.