Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny problemstilling - ampløs


gtrman

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å gå all digital i alle band. Kjører nå Fractal AX8 og det funker som fjell både hjemme, øving og på gigger.
Problemstilinga mi er at jeg nå har et forferdelig kabesøl og duppedingser som jeg gjerne vil ha rydda opp i slik at det er ryddig på øvinga og lett å ta med på gigger.
Jeg har en liten Mackie Mix5 mixer - Shure InAir - Shure trådløs gitar GLXD16. På øvinga kjører jeg både til PA og til en FRFR monitor.

Det jeg prøver å få til er en løsning hvor jeg får samlet og kablet/stripset dette sammen på en smart måte.
Jeg tenker at AX8 kan leve sitt eget liv men at alt det andre blir samlet på en plass.
Et pedalbrett eller i rack ? Rack med hylle/skuffe. Kanskje noe helt annet ?
Kostnad ikke avgjørende så lenge jeg havner på en praktisk løsning.
Kan vurdere å feks bytte mixer til en rackversjon hvis rack er veien å gå men de fleste rack mixere er store og blir overkill mht mitt behov.

Noen tips her ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke skjønner problemet, men er det ikke naturlig å ha mottaker for trådløs gitardings permanentlimt til AXen?

Jeg tenker at man må dele opp et slikt system i seksjoner

  • Kilder (Gitar og mikk med evt. dingser for trådløshet).
  • Utstyr nær deg (primært pedaler og monitorer, evt. amp hvis den står nær deg)
  • PA (mixer og evt tilhørende rackstuff)

Så tenker jeg kabelgate mellom utstyr nær deg og PA, og evt mellom utstyr nær deg og kilder.

In-ears er vel kanskje en av de største utfordringene fordi det krever signal fra mix tilbake til deg. Fordel å få trådløst.

 

 

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke samle alt på en plass da AX8 blir med hjem men trenger ikke det med mixer og alt det trådløse. Det kan bli liggende på øvinga.

Pedaltrain Nano så interessant ut - der kan jeg få strøm til in-ear og trådløs gitar under. Skal undersøke og måle - takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2017 at 15.08, Telemann skrev:

Har ikkje ein avansert rigg sjølv, men samla alle kablane til og frå brettet i ei kabelstrømpe, det gjorde livet mitt litt bedre!

http://www.ebay.co.uk/itm/281131227481

Litt off topic, men synes den løsningen virka grei. Hvor mange mm i diameter trenger man for å få plass til 3 jacker? Holder det med 10mm?

Endret av Endt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det Nano+

Tror dette skal funke bra - alt er festa med velcro og strøm til begge trådløse er stripsa/velcro fast under brettet.

Brettet passet akkurat i softcasen. Må selvsagt kable sammen alt hver gang man er på gig men det kan jeg leve med.

nano.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gtrman skrev:

Da ble det Nano+

Tror dette skal funke bra - alt er festa med velcro og strøm til begge trådløse er stripsa/velcro fast under brettet.

Brettet passet akkurat i softcasen. Må selvsagt kable sammen alt hver gang man er på gig men det kan jeg leve med.

nano.jpg

Det ser veldig kompakt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.