Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips om gode headphones?


Sorg

Anbefalte innlegg

Noen som har gode headphones å anbefale til lytting på musikk, altså ikke musikkproduksjon. Ønsker ikke headset, men headphones som man kan ha med på reise, osv. Ønsker god støy demping, komfort og selvsagt god lyd. Også et stort pluss dersom de funker å jogge med.

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sennheiser Momentum II får min stemme. Blir ikke sliten av å ha de på ørene over lange perioder, meget bra lyd (noe som var grunnen til at jeg endte opp med de) og god støydempning. Har ikke prøvd meg på jogging med de, så det kan jeg ikke uttale meg noe om.

 

Edit: Ser at jeg må begynne å lese poster litt bedre, beklager. Ikke headset, got it! Da har jeg fint lite med tips, dessverre.

Endret av Skoggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har sett in-ear-proppene (om det er dette du er ute etter) fra QuietComfort-serien til Bose få god omtale. Basert på erfaringer med headsetene til Bose så finner du neppe noe bedre om støydemping er viktigst, men om lydkvaliteten kommer først så er det mulig det finnes bedre muligheter.

Har QC15 headset selv. Støydempingen er knallgod, men lyden er noe kjedelig ift hva disse settene faktisk koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
On 5/8/2017 at 8:41 AM, Sorg said:

Noen som har gode headphones å anbefale til lytting på musikk, altså ikke musikkproduksjon. Ønsker ikke headset, men headphones som man kan ha med på reise, osv. Ønsker god støy demping, komfort og selvsagt god lyd. Også et stort pluss dersom de funker å jogge med.

 

Har hatt forskjellige headphones de siste årene, men vinneren og allrounderen som blir med på reise, som har god komfort, svært god støydemping (aktiv støydemping) er Sony WH-1000XM2. De kom i oppdatert versjon i høst. Med ennå bedre batteritid, nå er det vel rundt 40t lytting per lading. Nå er det det også blitt merkbart bedre lyd når en bruker Bluetooth, ja om man har Sony mobile eller Android 8.0. Sony har laget det de kaller LDAC, og Sony har delt koden med Android fra og med Android 8.0. 

Jeg vil fremheve dette med sony'n. 

Batteritid - holder for selv lange flyreiser

Komfort - digg selv etter mange timers lytting, lite press på ørene, slik at en ikke får vonde ører eller hodepine. 

Betjening - touch betjening på høyre klokke. 

Støydemping - kanskje markedets beste støydemping? Er bedre enn Bose QC 35 på støydemping. Pluss for at man enkelt kan justere hvor mye lyd en ønsker å høre fra utsiden. Her kan man også velge feks stemmer. 

 

Så er det noe som kunne vært bedre? Ja sikkert. Men jeg må si at selv lydkvaliteten på klokkene er helt kurante mtp prisen på klokkene samt at det først og fremst er et par støydempende headphones. Skal du ha best lyd per krone så må du nok lete etter andre kandidater, gjerne uten aktiv støydemping teknologi etc. Men som hverdagsheadphones så er sony virkelig både brukervennlige, komfortable, spiller gøyalt, og gir deg fred og ro når du ønsker det mest, på t-bane/trikk/buss/tog/fly. Jævelungene som holder et helvete rett bortenfor setet ditt trenger du ikke bry deg med, du bare starter støydempingen og ankommer fresh og med svært lav hvilepuls. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.