Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa eller peavy??


rage

Anbefalte innlegg

Til dere store gutta :)

Jeg lurer på og kjøpe meg enn Mesa boggie rectifier 50watt topp etter at jeg syntes den spiller bedre en 100 og 150wattèrne, men har ikke fått prøvd Peavy sin XXX enda. Hva mener dere er den beste?? Spiller mest solo.. malmsteen, gilbert og nuno og sånt.. Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg lo litt da jeg så overskriften, grunnet at jeg med en gang tenkte på en Peavey Bandit og en M/B Road King...hehe

Mesa Boogie er knallbra amper, men det er mulig en XXX gir et like bra resultat til ditt bruk, samt at den ikke svir så mye i lommeboken.

Er ikke noe fasitsvar, så du får bare løpe ned i butikken å prøve begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En XXX i Norge vil koste deg ca. like mye som en single rectifier (15300 mot 17500), så prisen alene er vel ikke noe grunn til å velge XXXen. MEN, etter min mening sparker XXXen rectifierballer til månen! Derfor ville det jo være steikje dumt å bruke 2200kr ekstra på noe som er kjipere, eh? ;)

Hvis du spiller sologreier, så er jo såvidt jeg vet Satriani sin JSX en noe ombygget XXX.

Ellers kan du sjekke ut Nevermore for å høre EMG 707/triple XXX action. Knakende feit tone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du venter litt kan du kanskje få litt av begge verdener :wink:

Peavey slipper snart en rimeligere amp kalt "Valve King", som visstnok skal lene seg imot Mesa Boogie soundet. Grunnen til at den blir rimelig er at den i motsetning til andre Peavey forsterkere, som bygges i statene, bygges i Kina.

Jeg gleder meg iallefall som en unge til å prøve den :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde den Pevey XXX comboen her om dagen og den sparket ikke baller for å si det mildt! Fikk ikke skrudd så mye men det låt forferdelig' date=' men som sagt fikk jeg ikke skrudd så mye![/quote']

Da skrudde du ikke nok, nei. Folk hevder at den har "active EQ", som visstnok skal gjøre at innstillinger du er vant til vil bli overkill på denne her. Nytter ikke å hive gain og treble på max. Den har mer gain på crunch-kanalen enn hva de fleste andre amper har på full pupp, så det gjelder å ikke overdrive.

Hva du setter den magiske "tight, medium, loose" (beklager at jeg ikke vet hva bryteren kalles) bryteren på vil også forandre lyden en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får inntrykk av at det er mange som har fått et dårlig førsteinntrykk av Triple xxx'en, men som ender opp som helfrelste når de får skrudd litt :wink:

Skal også nevnes at den trenger fem minutter før rørene blir varme, og at du får ikke maks lyd uten varme rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i samme problem som deg. Det gjaldt en Mesa Rectifier 50 eg en peavey 5150. Likte absolutt best lyden i Mesaen, men begge var for dyr. Fant heldigvis Jon Hendrik sin brukt på internett. Kjøpte den, og er drit fornøyd. Spiller litt annen musikk enn deg. Hovedsakelig black metal, men mener de er ganske allsidig og de funker nok godt til den musikken du nevner.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar..

Problemet mitt er at jeg bruker dod 308 og dod 250 boksene, disse gir mye respons og mye diskant så da har bassen lett for og bli borte eller trøkk blir litt borte.. Prøvde enn triple rectifier 150watt her om dagen, prøvde med dod boksen og det blei sikkelig rått syntes jeg RESPONS OG TRØKK hehe.. Men tror 50watt rectifier har bedre lyd, er lettere og få rørvreng med enn 50watter... Noen som er enig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENGL.

XXX er Peavey sin kopi av Rectifier ampene. Noen synes de låter bedre, men ikke så mange. Personlig synes jeg ENGL har minst like brutal låt som disse forsterkerne, men med en mer definert, klarere lyd, tightere bånn og mindre bråk. Har alltid hatt lyst på en Recto, helt til jeg fikk en ENGL.

Forresten er både Peavey og Mesa så overpriset i Norge at med mindre du liker heftig tiss i rumpa på kjøp så er det bare å drite i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.