Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa eller peavy??


rage

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er så sinnsvakt bra med den Single Recto toppen at du er villig til å gi så mye for den egentlig?

Som sagt jaktet jeg på en Recto når jeg fikk kjepper i hjulene og måtte gå for ENGL istedet. Ble mildt sagt tatt på senga når jeg fikk spilt den mer og mer. En blåst ENGL hadde sparket Recto rumpe når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engl er konge, men liker Boogie litt bedre. Ikke det at jeg har testa Engl inngående, men jeg syntes Boogie er litt sprekere & mere artikulert. Men smaken er som baken ! Bare en liten fotnote, Engl var dn første produsenten som lagde programerbare forsterkere i 1987 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Mark ampene synes jeg nok de er mer artikulerte enn de fleste andre amper. Men skal vi sammenligne Mesa Recto mot ENGLs high gain amper så taper Mesa stort hva artikulasjon gjelder. Man trenger både noise gate og eq for å rydde fint opp i den ampen etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Deformed her, Engl toppene gir sinnsvakt god vreng. Personlig foretrekker jeg Peavey toppene også transistor versjonene. Peavey lager amper med masse baller... styr unna low-end ampene så har du monster amper i de fleste peavey produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har fått meg en triple xxx nå, er helt rå.. Blåser Mesa rectifier vekk lett, utrolig bra lead kannal på den og bra clean lyd også... Så fant ut at Peavey hadde bedre lyd enn Mesa Rectifier etter min smak 8) helt rått bånn trøkk ufff sinnsykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.