Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa eller peavy??


rage

Anbefalte innlegg

Forresten er både Peavey og Mesa så overpriset i Norge at med mindre du liker heftig tiss i rumpa på kjøp så er det bare å drite i...

er de ikke det overalt? kan jo kanskje gjøre ett kupp på ebay, men det svir i pungen (kanskje begge) å gå til innkjøp av skikkelig utstyr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forresten er både Peavey og Mesa så overpriset i Norge at med mindre du liker heftig tiss i rumpa på kjøp så er det bare å drite i...

er de ikke det overalt? kan jo kanskje gjøre ett kupp på ebay, men det svir i pungen (kanskje begge) å gå til innkjøp av skikkelig utstyr ;)

ikke så lurt å kjøpe amper fra ebay USA, grunnet spenningsforskjell... Og på tysk eller engelsk ebay har man ikke det største utvalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er både Peavey og Mesa så overpriset i Norge at med mindre du liker heftig tiss i rumpa på kjøp så er det bare å drite i...

er de ikke det overalt? kan jo kanskje gjøre ett kupp på ebay, men det svir i pungen (kanskje begge) å gå til innkjøp av skikkelig utstyr ;)

Sannelig gjør det det. Men det betyr ikke at du skal betale mye mer enn det det er verdt. En Single Rectifier er egentlig ikke verdt noe mer enn maks 10 000 kroner, samme med en Peavey 6550 (5150). Når en forsterker koster 7 000 i USA og 18 000 i Norge, så er det noe gæli.

Ebay er knall om du har tusenlapper ekstra til å få gjort om på strømgreine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en forsterker koster 7 000 i USA og 18 000 i Norge, så er det noe gæli.

Å si at det er feil er også feil. Det er slik markedet fungerer, med tilbud og etterspørsel. Er prisene urimelig høye her til lands vil kanskje folk privatimportere mer og etterspørselen vil gå ned. Da er de også nødt til å sette ned prisene for å få solgt varene. Så lenge nordmenn har schpenn nok til å kjøpe disse ampene, og gjør det, kommer ikke prisene til å bevege seg en millimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
ENGL.  

XXX er Peavey sin kopi av Rectifier ampene.

Dette stemmer ikke.

Jeg vil heller si at XXX er Peaveys svar på rectumen.

Peavey designet XXXen for at også de skal ha et produkt for den delen av markedet. Dette er likevel to forskjellige forsterkere! Begge kan gjøre ting den andre ikke kan!

Hvem som er best gidder jeg ikke diskutere :mrgreen:

De aller fleste jeg har snakket med foretrekker riktignok 5150en fremfor både xxx og recto.

Men ingen av disse forsterkerene er vel egentlig kjent for å ha bra solo-lyd? (kanskje med unntak av xxx?) De er vel mest myntet på rytme-gitarister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay er knall om du har tusenlapper ekstra til å få gjort om på strømgreine.

Dette trenger ikke være så dyrt! På min pro gap preamp trengte jeg bare flytte to jumpere. Helt gratis! :D

Uansett bør det ikke koste mer enn 500kr å få gjort dette på et verksted, så sant strømforsyningen er laget slik at det går ann. (Finnes det en europeisk versjon av forsterkeren er det nok en enkel oppgave å konvertere en som er kjøpt i statene)

Må du skifte trafo, kan det selvføgelig bli dyrt, så finn ut av dette før du evt. kjøper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt ann på åssen distrotion bokser man bruker også, jeg bruke dod 308 boksen så det gjør at du får en litt skarp lyd som trenger gjennom bass og trommer.. Jeg får se og prøve den xxx`en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... rørampene til Peavey (5150, JSX, XXX og Classic) holder seg i verdi vel så godt som Mesa. Eneste grunnen til at Mesa har et så mye bedre rykte er at de, i motsettning til Peavey, ikke har noen low-end produkter som nybegynnere kan kjøpe, og lære å hate :wink: Om Peavey er godt nok for Steve Morse, Jørn Viggo Lofstad mm (artister som ikke sponses så vidt jeg vet)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ebay er knall om du har tusenlapper ekstra til å få gjort om på strømgreine.

Dette trenger ikke være så dyrt! På min pro gap preamp trengte jeg bare flytte to jumpere. Helt gratis! :D

Uansett bør det ikke koste mer enn 500kr å få gjort dette på et verksted, så sant strømforsyningen er laget slik at det går ann. (Finnes det en europeisk versjon av forsterkeren er det nok en enkel oppgave å konvertere en som er kjøpt i statene)

Må du skifte trafo, kan det selvføgelig bli dyrt, så finn ut av dette før du evt. kjøper!

Er nok trafo det går på. Pluss at man alltid har en risk involvert når noe shippes fra USA. Tror amper er mer utsatt enn gitar. Men jeg har vel fått fem gitarer tilsendt fra USA i pappesker, det har gått helt fint. Andre har fått fraktet fra stat til stat i USA i koffert og fått gitar med knekt hals. Så man vet aldri. Jeg lurer fælt på det, men tror ikke jeg kommer til å kjøpe amp i USA fordi det kan gå skikkelig dritt. Kan være et gullkjøp også, men det er risker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel egentlig tro at en forsterker tåler mer enn en gitar? De fleste forsterkere er bygget kraftig nok til at de faktisk tåler å bli mistet i gulvet, selv om jeg ikke vil prøve det med min ;)

Det eneste er å forsikre seg om at evt. rør blir tatt ut av soklene og pakket hver for seg og deretter puttet tilbake inn i forsterkeren (den tåler mye mer enn en pappeske, for å si det sånn!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.