Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Silver Falcon


Pledrik

Anbefalte innlegg

Gikk litt fort dette her - luftet Jazzmaster'n for salg ettersom jeg er mer glad i Jaguaren og hun fikk ikke nok spilletid. Fikk et bytteforslag i dag, og noen timer senere så ligger det altså en 2003 Gretsch Silver Falcon på lekerommet. Har såkalt Vertical Wing logo på headstock (som jeg syntes er grisete) og block inlays (der syntes jeg de mer klassiske Gretsch halvmånene er finere, men men), og oppgradert med Titan bridge fra Tru-Arc og ny koffert (org. Gretsch). Orginal koffert var med (med masse patina og adressen til forrige eier som var litt morsomt) - den orginale roller bridge'n fulgte med. Gitaren har HiloTrons fra TV Jones, som visstnok også er Da Shiznit.

Gitaren er særdeles strøken, ser nesten ny ut. Må nok spille på hun her uten bukser:). Er nå satt opp med .12ere som er litt vel tøft for puselankene mine, men låter enormt fett. Blir nok .10 på denne snart. 

Har GASet på Gretsch i en stund nå, og hadde egentlig bestemt meg for en annen (gammel) en - foretrekker gammalt og patinert, men hun her trykket på nok knapper:). 

Fikk kun tatt et par raske kjipe bilder - blir nok fotoshoot snart (lover å ta på meg bukser først):

DSC04576.thumb.JPG.221111abc629c23a0002c26d1e3611c0.JPGDSC04582.thumb.JPG.ddb65ed4dc9a2f70007915c7116714a3.JPG

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk byttet til .10 strenger og tok henne med på øving i går. Ble myyyyyye Neil Young, gitt, og hun låter hinsides. Men syntes faktisk at .10 fortsatt ble i overkant tungt, er det noen som har erfaring med .09ere på noe slikt?

Må også si at kvaliteten på disse gitarene er enormt bra. Sjelden har jeg prøvd noe som virker så solid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et tema oppe på gear cafe her om dagen ang strenging av Bigsby på Les Paul, hvor folk gikk bananas over hvordan han (påståelige) youtubetubeduden strenget Bigsby rett fra broa og til strengefestet, uten å gå under den første "stanga" på bigsbyen først.

Her er det jo på samme måte, rett fra bro til strengefestet. Så hva er greia?

At det her er meningen fra starten at en ikke skal ha stor brekkvinkel over broa, og at det dermed blir "riktig"?

Forøvrig ultrafjong gitar :)

 

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, space skrev:

Det var jo et tema oppe på gear cafe her om dagen ang strenging av Bigsby på Les Paul, hvor folk gikk bananas over hvordan han (påståelige) youtubetubeduden strenget Bigsby rett fra broa og til strengefestet, uten å gå under den første "stanga" på bigsbyen først.

Her er det jo på samme måte, rett fra bro til strengefestet. Så hva er greia?

At det her er meningen fra starten at en ikke skal ha stor brekkvinkel over broa, og at det dermed blir "riktig"?

Forøvrig ultrafjong gitar :)

 

Var mer eller mindre ordrett det gitardoktor'n sa i går om samme tema. I don't know, men det funker som fjell - faktisk merkbart bedre enn forrige gitar jeg hadde med Bigsby (335). Og EKSTREMT morsomt å leke med feedingen, som det er relativt mye av i denne kassa:)

Endret av Pledrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Seriøst morgenbrødrister denne her---gratulerer!

Før du strenger om bør du kanskje kjenne etter hva det er du synes er for tungt med .010---bending eller fretting? Med så mye elastisitet pga. strengelengden vet jeg ikke om det blir særlig bedre å bende med enda tynnere strenger. 

Er faktisk frettingen som var litt tungt. Tror nok det er jeg som må vende meg til det. Prøver med 09 så får se hvordan det blir:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.