Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarbygging


Kian

Anbefalte innlegg

du burde ha ganske mye peil ja.. finnes jo endel som tar utdanning innenfor området.. sjekk ut

www.menty.no

jeg leverte både en akustisk gitar og el-gitaren min til han, han bare justerte litt.. men han bygger også gitarer. verdt å ta en titt.. veldig hyggelig fyr. kan jo hende han svarer på noen spørsmål og..

men som sagt, er nok litt vanskelig å lage en god gitar på egenhånd ja.. hehe

men sikkert gøy å prøve :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Sjekk ut de ferdige byggesetta på www.jklutherie.com.

Lyden er sikkert ikke den beste, men du kan sikkert pute på noen egene pick-ups...prisen er jo veldig lav også da!

Ellers er www.warmoth.com som CowJuice nevnte bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar endel lang tid å skjære ut gitar kroppen om du skal lage fra grunnen av. Om du kjøper "gitarpuslespillsett" så ser eg egentlig ikkje noe vits i å bygge sjølv. Alle kan sitte sammen deler, men må innrømme at det må være tøft å spille på en egenmekket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at warmoth.com kan skjære ut kroppen i akkurat den formen du ønsker. Ellers kan man vel kjøpe alt utenom kroppen og lage kroppen sjøl?

Warmoth har forresten noen halser med bånd av rustfritt stål som visstnok skal være mye bedre enn nikkel som de fleste gitarer har. Rustfritt stål tåler mye mer før det blir slitt og det blir lettere å bøye toner siden båndene er glattere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.