Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NpGD - Hamer XT Standard korina


el_roffo

Anbefalte innlegg

Et nytt prosjekt kom ramlende inn døra for en liten stund siden. 

standard.jpg

Dette kan jo bare gå bra... Den har forståelig nok blitt gitt opp av tidligere eiere. Halsen er vridd som en gammel klut og har feil vinkel mot kroppen etter et forsøk på reparasjon. Jeg kan jo ikke si nei til et gratis prosjekt, spesielt ikke når det følger med et sett JB/Jazz-pickuper, så denne får kanskje en tråd i DIY-forumet etter hvert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare det er uflaks med halsemnet, som jeg forsto det var den slik i butikken og den ble solgt for noen hundrelapper pga. det.

Nå har jeg fått av gripebrett og trussrod, og det skal veldig lite krefter til for å vri den tilbake. Det kan være håp for den :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, germaniumkid skrev:

Jeg spilte faktisk lenge live på en slik XT.  husker de som gode gitarer. Kom med SD Jb og 59  om jeg ikke husker helt feil.

Var det koreansk XT du hadde? Denne her er indonesisk og virker ikke helt opp mot den samme kvaliteten som den Cort-produserte Sunbursten min. Men jeg tror det kan bli en grei gitar likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo egentlig mest lyst til å beholde originalhalsen, men når den først har begynt å vri seg er det veldig vanskelig å overbevise treverket om å slutte med det :) Den er såpass vridd at må det fjernes litt for mye tre hvis jeg skulle høvlet den rett. Tror akkurat det blir et for omfattende prosjekt, og sannsynligvis benytter jeg sjansen til å prøve meg på å lage en ny 3-delt hals av mahogny og rosewood. Gripebrett og trussrod er i god form så de kan jeg bruke om igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.