Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tatt pause!! Pedal loop switcher med mikrokontroller


Anbefalte innlegg

Har såvidt begynt å tenke på å lage meg en pedal looper, med lagring av presets, og kontrollert av Arduino mikrokontrolleren. Er i den spede begynnelsen nå. Har aldri programmert en slik sak før. Men har funnet ut av prinsippene nå, og får et relé til å funke, lysdioder tenner og tilstand på brytere kan leses! Skal prøve meg på et brett med 8 looper, og da 8 tilhørende switcher.. Men Arduinoen min har bare 14 I/O pinner, så jeg må finne på noe lurt. Lite som ikke er mulig å få til her...

i kveld koblet jeg opp med en loop for å sjekke om jeg skjønte hvordan releet funket, og om det ble støy av dette. Så langt er alt vel!

Vil nok ta tid dette, venter på deler, tar sin tid det meste på eBay.

Slik ser det ut på pulten min i kveld!

image.jpeg

Endret av askret
Fikset iPad autocorrect!
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å avslutte 17. mai med litt pusling på dette prosjektet!

Mine programmeringskunnskaper er mangedoblet de siste dagene, og nå funker det som det skal med 1 loop. Da er det bare å gange opp med antall looper!

Til hver loop bruker jeg 1 rele, 2 motstander, 1 LED, og en momentary push bryter, ganske enkelt altså!

Mange vil nok si at dette virker tullete og unødvendig, men mange bruker dette, så hvorfor ikke! Cluet med det hele er jo muligheter for å lagre og hente presets.

Den programmeringsjobben har jeg ikke tenkt påå enda!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig helt rett Castor!

Mye glede med dette, og jeg tror det blir ganske kult når det en gang blir ferdig! 

Kan ta dette trinnvis også, bare looper først, presets etterpå, fancy display, og sikkert mye mer som vil dukke opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må snart myndighetene gripe inn og stenge eBay kontoen min...

Dukker stadig opp noe jeg trenger til prosjektet, og alt finnes på eBay!

Og da sitter man selvfølgelig der, og ender opp med å kjøpe masse tullball man ikke trenger! Men det er jo latterlig billig da!

Status på prosjektet er at jeg venter på deler, samt designer nødvendig elektronikk... Foreløbig papir og blyant, men skal se om jeg ikke kan få laget det i TinyCAD etterhvert. Er mye nytt å sette seg inn i her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ok, status nå er st jeg har fått alle delene jeg trenger. Siden dette er første forsøk med uvisst utfall går jeg for billige jacksokler og switcher fra eBay Kina! Har også funnet en slags boks jeg skal montere alt i.

Boksen ser ikke bra ut og har gamle hull som ikke kan brukes til noe. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en passe stor boks for dette? Skulle vært noe lignende fotbrettet til Roadsteren min. Det må være såpass stort på grunn av 8 brytere, og dermed 18 jacksokler på baksiden....

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Må jo uansett være lit tgøy å lære sg litt programmering og mekke litt selv :)

Hadde du hatt litt flere IO, så kunne du fylt ut de hullene over med LED-lamper som viser hvilken bryter som er aktiv. Vil tro at mange mikrokontrollere kommer med 5V outputs på IO som fint kan drive LED's. 

Virker uansett som et gøy prosjekt - men det har gjerne noe meg at jeg har en ting for elektronikk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.