Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson anno 2016


metalhead

Anbefalte innlegg

Hvordan er kvaliteten på production line-gitarer hos Gibson i 2016? Har ikke fulgt så godt med i gitarverden de siste åra.

Kan huske tilbake til midten av 2000-tallet hvor kvaliteten virket å være verdig prislappen, men har fått med meg at kvaliteten har dalt i de senere år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet så mange av 2016-modellene, men de jeg har testet virker prima. Jeg synes forøvrig de fleste modellene fra de senere årene har vært relativt gode. Jeg likte ikke 2015 noe særlig, men jeg er godt fornøyd med alle mine nyere Gibsons (hhv. 2008, 2009, 2010 og 2014). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du snakker om "production line" så skal det også nevnes at maskiner og utstyr for serieproduksjon blir bare bedre og bedre. Dette gjelder både på hastighet men også på nøyaktigheten av hva di leverer. Jeg vet ikke om Gibson har investert så mye siden i fjord slik sett men jeg vil tro det er ett høyere snitt på kvaliteten nå enn det var for 10 år siden. Forøvrig så kunne man nok for 10 år siden finne både knallgode gitarer men også veldig dårlige innenfor samme serie og produksjon. Hadde følt meg tryggere på en kjapp bestilling av en LP Studio nå i år enn for 10 år siden.

Jeg er fortsatt tilhenger av prøv før man kjøper jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si, men jeg var nede på 4Sound her en dag å testa noen les paul'er.

Spilte litt på en R8 og en R9, samt en Traditional 2016 modell. Av de likte jeg Traditionalen klart best. Testa de bare akustisk, så tenker mest på spillbarhet og følelsen av gitaren i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.