Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gubbe i Fredrikstad


Anbefalte innlegg

For skrekkelig mange år siden spilte jeg i band (gjorde vi ikke alle det før?). Jeg sang og spilte gitar. Gitarspillinga var vel sånn ca å slå relativt rytmisk på strengene uten no særlig plan. Det var han andre gitaristen som var god liksom. Jeg kunne nesten synge, han kunne spille gitar. Og så ble jeg voksen. Drømmen om verdensherredømme ble vesentlig nedtonet. Solgte elgitaren (Tokai), en Yamaha 12-strenger og forsterkeren (Acoustic amp som jeg lot gå for 2000 kr :/ ). Kjøpte meg en Yamaha stålstrenger som jeg har plukket frem og syngi og spilt litt. Fem-seks ganger i året. Gitaren ble bedre og bedre år for år, nå er den glimrende, men det er ikke jeg.

Da jeg nærmet meg 50-årsmerket begynte interessen for gitarspilling igjen. Jeg kjøpte meg først en American Standard Tele. Begynte å øve "årntli", men uten noen å spille sammen med. Kjøpte gitarbøker. Lasta ned noter. Prøvde å skjønne skala og litt teori. Så ville min unge datter lære gitar og ønsket seg en hvit mexicansk strat. Og vi begynte å gå til gitarlærer.

Så en dag så jeg at 4sound hadde kjempetilbud på ES-335. Svart. Kjente at den måtte jeg ha. En forsterker og noen effektbokser ble også innkjøpt etter hvert.

Og jeg øver mer og mer, blir aldri no god, kanskje bare måtelig minus. Men det er så forbaska gøy. Går vel ikke en dag uten at jeg spiller og jeg kan øve og spille i timevis.

Men no band klarte jeg aldri å skaffe meg. Det er en mangel. Men det er ikke så mange som er i markedet for å spille bare for å ha det gøy når man er ca 50 år tror jeg. Men jeg skulle ønske noen startet en rockeklubb for gamlinger :-)

For øvinga får liksom ikke no retning. Skulle gjerne øvd mot et mål

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri for seint. Jeg spilte i talløse band fra jeg var tenåring, men det tok aldri helt av. Det tok ikke av i det hele tatt, faktisk. Så jeg la opp mot slutten av tredveåra, desillusjonert og lei etter årevis med dårlig betalte jobber, demoer som aldri ble bra nok og halvhjertede utgivelser som ble spilt ca. fire ganger hver på radio. Men nå, midt i 40-åra, er jeg forsyne meg blitt gitarist i et ordentlig band igjen, til og med ett som gir ut plater og tjener penger på å spille. Etter å ha svart på en "musiker søkes"-annonse her på forumet. Så lykke til, og følg med på Møteplassen. Men først og femst: Ha det gøy!  

Endret av Arkadian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Den 4/8/2016 at 11.38, Bent Olav Olsen skrev:

For skrekkelig mange år siden spilte jeg i band (gjorde vi ikke alle det før?). Jeg sang og spilte gitar. Gitarspillinga var vel sånn ca å slå relativt rytmisk på strengene uten no særlig plan. Det var han andre gitaristen som var god liksom. Jeg kunne nesten synge, han kunne spille gitar. Og så ble jeg voksen. Drømmen om verdensherredømme ble vesentlig nedtonet. Solgte elgitaren (Tokai), en Yamaha 12-strenger og forsterkeren (Acoustic amp som jeg lot gå for 2000 kr :/ ). Kjøpte meg en Yamaha stålstrenger som jeg har plukket frem og syngi og spilt litt. Fem-seks ganger i året. Gitaren ble bedre og bedre år for år, nå er den glimrende, men det er ikke jeg.

Da jeg nærmet meg 50-årsmerket begynte interessen for gitarspilling igjen. Jeg kjøpte meg først en American Standard Tele. Begynte å øve "årntli", men uten noen å spille sammen med. Kjøpte gitarbøker. Lasta ned noter. Prøvde å skjønne skala og litt teori. Så ville min unge datter lære gitar og ønsket seg en hvit mexicansk strat. Og vi begynte å gå til gitarlærer.

Så en dag så jeg at 4sound hadde kjempetilbud på ES-335. Svart. Kjente at den måtte jeg ha. En forsterker og noen effektbokser ble også innkjøpt etter hvert.

Og jeg øver mer og mer, blir aldri no god, kanskje bare måtelig minus. Men det er så forbaska gøy. Går vel ikke en dag uten at jeg spiller og jeg kan øve og spille i timevis.

Men no band klarte jeg aldri å skaffe meg. Det er en mangel. Men det er ikke så mange som er i markedet for å spille bare for å ha det gøy når man er ca 50 år tror jeg. Men jeg skulle ønske noen startet en rockeklubb for gamlinger :-)

For øvinga får liksom ikke no retning. Skulle gjerne øvd mot et mål

 

Jeg lurte på om hvordan gikk det med Bent Olav... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.