Gå til innhold

sikter

Medlem
  • Innholdsteller

    134
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

17 Good

Om sikter

  • Rang
    Viderekommen

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

2 132 profilvisninger
  1. Jeg lurte på om hvordan gikk det med Bent Olav...
  2. Kutter det brått eller lyden "fades out"?
  3. VoiceLive2 er en OK maskin. Jeg har god erfaring med den. (Den koster minst 4 Rema poser med daglig varer i) Hvis du bestemmer deg for den ta kontakt. Jeg kobler den på en ikke helt tradisjonell måte. Jeg mener at jeg for bedre resultat enn produsent selv. Kan beskrive koblingskjema en annen gang. Det finnes en billigere utgave som heter VoiceLive Play. 1700.- på finn.no Jeg har ikke prøvd den men du kan hvis du vill. Nyeste utgave heter VoiceLive3 og den er rettet til både vokal og gitar. Koster ekstra
  4. Optimalt og optimalt... Hva slags lydkort bruker du?
  5. Ta kontakt hvis du bestemmer deg for Boss BCB-60
  6. Vår kvinnelig vokalist bruker VoiceLive 2. Vi kobler den mot PA litt avansert så hennes hovedvokal ikke blir påvirket av maskinen. Den går rett til PA mens korstemmene går fra maskinen til andre to striper på miksebord. (hovedvokalen blir mutet på maskinen) På denne måten hovedvokal forblir analog og kun korstemmene digitale. Maskinen leser akkordene fra keyboard men det funker veldig bra hvis en bruker gitar. Etter mye testing, vi kjører stemmene tørt og bruker klang fra miksebord. Det er best å lage sine egne patch for nesten hver låt. Vi har også voicelive Harmnoy Singer pedal. Jeg testet den en gang. Den funker greit men jeg liker ikke hvordan den påvirker gitarlyden som skal kun passere gjennom. Dagens Voiclive3 er rettet mot både gitar+vokal samtidig. Godt tenkt men jeg synes ikke at AD/DA konvertering er kommet til et brukbart nivå enda.
  7. Jeg tror ikke at LS-2 er riktig pedal da. LS står for Line Selector og kan gjøre maaange triks men aldri to linjer samtidig. Du kan velge i mellom A - B, A - Bypass, B - Bypass, A-B-Bypass
  8. Ja denne ser bra ut. Det er lurt å bypasse loop på selve ampen når du er i In-front setup. Ingen vits å forlenge signalstia unødvendig spesiell i en serieloop. Jording, uh... Kanskje du er heldig og alt går bare bra. Kanskje du må ha separate strømforsyninger. Av og til det hjelpe å koble ut "skjerm-ledning" i patchen for å bryte ground loop. Dette er et tema som jeg studerer daglig. Blir aldri klok på det. Det er mulig at mange ganger støyet forbindes med ground loop uten at det er tilfellet. EMI (elektromagnetisk interferens) virker til å ta veldig mye skyld i dag. (Ikke overraskende, egentlig)
  9. Ditt flytteskjema er riktig, Hvis du lager boks med 6 koblingpunkter kan du bruke 3 stk patchkabler for å få dette til. Du kan også lage mer avansert boks hvor du bruker brytere/releer for å endre signalstier. Første alternativ er mer gunstig, synes jeg. Egentlig, jeg synes at dette er unødvendig... (men jeg har gjort verre "unødvendige" ting...) Det er fort mulig at du kan lett bygge om en pedal looper switch.
  10. Ja, jeg er klar over dette. Du trenger ikke å beklage deg. Det er ikke det samme. Ønsket bare å nevne at Volume Master er ikke alltid en god løsning. Jeg liker KT66 veldig og hver gang jeg får mulighet, bypasser jeg loop for å presse dem. Dessverre det blir for høyt i de fleste tilfeller og da må mann gjøre et kompromiss.
  11. Den nye Bad Cat også har Loop http://www.badcatamps.com/public_img/image_167_559.pdf her er Fryette Power Station DEMO: Jeg bruker ikke attenuator. Pleier som regel å stille Master Volume til maks og skru volumet ned i ampens loop. Min forsterker er Marshall 2266 (50W)
  12. Ikke gjør dette selv! I Det er mange viktige ting som ikke nevnes i slike demoer. Ting som er selvfølger for erfarne kan være helt ukjente for deg. Det er mye som kan gå galt. Få noen til å gjøre det slikt at du kan følge nøye med og skrive ned notater i riktig rekkefølge.
  13. Det blir morsomt hvis dry-amp dør mitt i en solo
  14. Boss DD3 ( og mest sannsynlig alle andre boss DD-pedaler) virker som du ønsker.
  15. Takk for info! Jeg prøver å ha det enkelt. Hovedsakelig det blir 15 til 20 wav-filer (24 bit) som skal mikses. Bruker effekter som er innebygdt i Adobe Audition. På min gamle PCen pleide jeg å fryse effekter til enkelte spor (som oftest 8 stk trommespor) får å avlaste PC. Det fungerte. I tillegg, økte jeg latency til maksimum ved miksing. Fungerte det også men ikke akkurat optimalt måte å mikse på (når jeg må vente litt for å høre endringer i EQ for eksempel) Jeg har testet et par mine gamle prosjekter i går og det gikk veldig fint å mikse uten å øke latency ( 64 samples buffer / 41100 Hz) 96 kHz skal uten tvil merkes. Hvis det gir problemer, går jeg tilbake til 41,1 kHz. Det er bare en ting som plager meg. Jeg bruker Zoom R16 for å spille inn trommer. Ganske billig maskin som bruker kun 41,1 kHz. Jeg blir nødt å konvertere filene får å kunne bruke dem i 96 kHz prosjekt. Har du noen mening om dette?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.