Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ukulele kjøp tl under 500


Siss29

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe meg en billig ukulele for å lære meg populære og kjente sanger som Sweet child of mine etc. Jeg har akustisk gitar og elektrisk gitar, men med 4 unger blir det verken tid eller anledning til å dra inn eller bruke slike instrumenter jevnt. (De minste kan fort pille, stille og ødelegge slikt. Derfor blir det stuet bort og ikke brukt) En billig ukulele får plass overalt og vil være såpass lite verdt, at det ikke gjør noe om barna fikler litt borti den. Finnes det noen ukuleler som koster bare ett par hundre kroner (helst billigst mulig) Kan man for eksempel finne noe billig og bra på Ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, skela skrev:

Har du prøvd denne selv?

 

4 minutter siden, PerA skrev:

Mahalo-ukuleler er dass, og kan såvidt stemmes.

Vi har 10-15 ukulerer på jobb av merket Morgan, og de er helt OK til nybegynner-ting. Tror jeg ga 2-300 pr stk.

http://www.gitarhuset.no/Produkter/Andre-strengeinstrumenter/Ukulele/Morgan/Morgan-UK-C-100-320-PK-w-bag-Rosa85132-p0000011979 A la denne mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: jeg postet kun link til den første jeg fant på eBay. Har ikke testet den men det står oppgitt at de har solgt 1500 stk av modellen om ikke annet. 

 

Selv kjøpte jeg en Reno ukulele for 300kr på nå nedlagte Smart Club. Da strengene omtrent er identiske med fiskesnøre (nylon) er det ikke så store krav til stemmeskruer og stol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk for denne jeg:

http://www.ebay.com/itm/21-Ukulele-Uke-Sapele-Top-Rosewood-Fretboard-Stringed-4-Strings-For-School-Band-/391235935664?hash=item5b177a9db0:g:0E4AAOSwHnFV5Q7r

Duger den ikke til å spille på, så duger den helt sikkert til pynt eller leketøy for barna iallfall :P Likte godt utseendet på den iallfall :wub:

Hvordan er det med stemming av ukulele? Kan man bruke en vanlig gitartuner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, CastorFiber skrev:

Ja, det kan man. Her i Europa stemmes ukulelen som en gitar med en capo i 7. bånd, og med fjerdestrengen oktavert.. :)
I USA stemmes den en tone lavere. Vær klar over det hvis du finner sanger med "amerikansk" besifring.

Du kan jo også sjekke ut online stemmere, her er et eksempel. http://ukutuner.com/

Det er vel "som gitar på 5 bånd" ikke 7 bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over budsjettet ditt, men vi har to stk fra Everdeen i hus( konsertstørrelse). De kostet vel i underkant av 700kr. Har prøvd flere billige og de låter surt når du tar f-grep og holder ikke stemmingen.  Den ene er minstejenta sin( psykisk utviklingshemmet jente på 9år, på størrelse med en 4 åring og utvikling i 2-3år ), men hun flyr rundt med den hele tiden, har enda ikke ødelagt den, og den holder stemmingen greit.  

Nå har ikke vi noen dyre gitarer, så jeg har de hengende på stueveggen i en høyde der minsta ikke når til og det spilles gitar og ukulele i timevis hver dag her. Så lenge de har ukulele, så får jeg ha gitarene i fred, dvs den mellomste på 11 spiller litt gitar med meg.  Ukulele er kjempegøy, og ikke bare et leketøy. Akkurat oppdaget at det går an å spille clawhammer på ukulele, så jeg sniker meg til for  låne en når ungene er på skolen for å øve( har ikke helt fått det til nei). Men den er morsom til visesang, campingtur, kos på verandaen osv. 

Jeg stemmer ukulelene i gCea , fordi mange tabulaturer på nett er i utgangspunktet for den stemmingen og jeg synes faktisk det låter bedre(og det var den steemingen kulturskolen her brukte da ungene hadde ukulelekurs på skolen). Det kule med ukulela er at om du ikke tar noen grep, så er det C6, og det høres helt fint ut når ungene drar fingrene over strengene, i motsetning til om de gjør det samme på gitar;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått ukulelen i hus. Men jeg skjønner ikke helt denne stemminga. Når jeg stemmer gitaren min, så stemmer jeg den fra den tykkeste til den lyseste slik:

6 E
5 A
4 D
3 G
2 B
1 E

Men hvordan i alle verden stemmer jeg ukulelen. På denne videoen står det at man skal stemme den i G C E A. Men hvoran gjør man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.