Web Analytics
Jump to content

NGD - Køntriplanke

Pledrik

Recommended Posts

Howdy! Har lenge hatt lyst på cowboyhatt og å lære meg noen køntri-licks, og har kommet frem til at min Tele Custom blir litt for mye Strat og litt for lite Tele for min smak. Var på hytta for noen uker siden og så da at denne skjønnheten var til salgs på finn i Oppdal. Hoppet i bilen og tok turen over Dovre i full viten om at den egentlig var solgt, men heldigvis så ordnet alt seg og hun har nå fått et nytt hjem. Selger hadde forøvrig en original 68 Tele i helt lik finish så det var morsomt å sammenlikne. CS'en var objektivt sett bedre å spille på, men gammal-Telen låt enormt bra og hadde en mojo som den nye ikke er i nærheten av. Godt å vite at det er en god grunn til at de gamle er priset og hyllet som de er.

Uansett, dette er da en 2011 CS 1967 Telecaster i Vintage White. Rett og slett en innertier av en tele. Er veeeeldig fornøyd - begynner å få litt snøring på å plukke ut de gode:). 

Er i gang med å lage nye spilleliste på Spotify - "Redneck Chicken Pickin'" - gode tips tas gledelig imot. 

DSC01026.thumb.JPG.50a367148b07dd7a692cbDSC01030.thumb.JPG.d5dd26e5445c17acad213DSC01032.thumb.JPG.37cb53817fcbf50b834cfDSC01040.thumb.JPG.a49aa56775c058db05e9e

Og så et av the telebuddies:

DSC01033.thumb.JPG.005d43c202709577ecdfc

• Like 8

Godt tips! Der snakker vi køntri. 

Litt morsom side-historie; en kompis som jeg spiller sammen meg kjøpte seg en B-bender. Han er ekstremt nevenyttig, og har blitt ganske flink til å skru på gitar. Har nå begitt seg ut på relic'ing, og åpnet pakken med B-bender'n og lar den rett i syre på loftet i bygården han bor i. Gikk ned for å mate kidsa, og da han kom opp en halvtime senere så var loftet fylt med giftig gass, og beholderen med syre hadde boblet over. Det som var igjen av B-bender'n var en tykk grøt:). Poenget er vel å notere seg hva slags materiale ting er laget av. Norges dyreste grøtporsjon, og fryktelig morsomt å mobbe for.

B_bendergraut.thumb.JPG.3af87eb12304aaf1

• Like 7

Grattis! Den så veldig flott og autentisk ut! Kult at de har med små detaljer som trussrodtilgang på plekterbrett, riktig type font/logo på bridge, korrekte sadler osv.
(eneste jeg ser som skiller plekterbrettet utifra et vintage brett er at det mangler den karakteristske avrundingen på oppe på bassiden, gøy med nerdeinfo hehe :) )

Hvilke pickups står i den da?

• Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
    • Noen som har prøvd på det? Hva gjorde du og hvordan funka det?
    • Da kom pickupen fra Skottland også, en 1956 Höfner 1505 GR som ble solgt som ekstrautstyr fra Höfner i sin tid. Originalt hadde de 3 meter kabel, men her var kabelen kutta, så jeg skjøta den og satte i jack-input i gitarkroppen "nede til høyre." Innebygd volumbryter som ikke skrapa, og fungerer - så det var grunnen til at det ble denne. Så slipper man potter og flere hull og mer lodding. En forsiktig singlecoil, under 5 Ohm, så man må ta ned mastervolumen på Vox'en før man kobler inn en av Ibanezene 😉 Gitaren er fra 1959, det sto håndskrevet inne i lokket (fant det med speil, lommelykt og mobilkameraet) 19.2.59. Litt uheldig med dremelen da jeg kappa ut hakk i plekterbrettet, men men. Tok mål med brettet på, så måtte jeg flytte festene litt for å få spikrene dypere inn i hullene så brettet skulle sitte fast. Men det har sin egen sjarm det også. Da gjenstår det tidsriktig bridge, og samtidig polere opp bånd og rengjøre og muligens olje inn gripebrettet. Bestefars gamle gyngehest som jeg også har overtatt, og kabel fra PA-høyttaleren skjemmer bildet, men man ser helheten med pickupen likevel.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.