Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Køntriplanke


Pledrik

Anbefalte innlegg

Howdy! Har lenge hatt lyst på cowboyhatt og å lære meg noen køntri-licks, og har kommet frem til at min Tele Custom blir litt for mye Strat og litt for lite Tele for min smak. Var på hytta for noen uker siden og så da at denne skjønnheten var til salgs på finn i Oppdal. Hoppet i bilen og tok turen over Dovre i full viten om at den egentlig var solgt, men heldigvis så ordnet alt seg og hun har nå fått et nytt hjem. Selger hadde forøvrig en original 68 Tele i helt lik finish så det var morsomt å sammenlikne. CS'en var objektivt sett bedre å spille på, men gammal-Telen låt enormt bra og hadde en mojo som den nye ikke er i nærheten av. Godt å vite at det er en god grunn til at de gamle er priset og hyllet som de er.

Uansett, dette er da en 2011 CS 1967 Telecaster i Vintage White. Rett og slett en innertier av en tele. Er veeeeldig fornøyd - begynner å få litt snøring på å plukke ut de gode:). 

Er i gang med å lage nye spilleliste på Spotify - "Redneck Chicken Pickin'" - gode tips tas gledelig imot. 

DSC01026.thumb.JPG.50a367148b07dd7a692cbDSC01030.thumb.JPG.d5dd26e5445c17acad213DSC01032.thumb.JPG.37cb53817fcbf50b834cfDSC01040.thumb.JPG.a49aa56775c058db05e9e

Og så et av the telebuddies:

DSC01033.thumb.JPG.005d43c202709577ecdfc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips! Der snakker vi køntri. 

Litt morsom side-historie; en kompis som jeg spiller sammen meg kjøpte seg en B-bender. Han er ekstremt nevenyttig, og har blitt ganske flink til å skru på gitar. Har nå begitt seg ut på relic'ing, og åpnet pakken med B-bender'n og lar den rett i syre på loftet i bygården han bor i. Gikk ned for å mate kidsa, og da han kom opp en halvtime senere så var loftet fylt med giftig gass, og beholderen med syre hadde boblet over. Det som var igjen av B-bender'n var en tykk grøt:). Poenget er vel å notere seg hva slags materiale ting er laget av. Norges dyreste grøtporsjon, og fryktelig morsomt å mobbe for.

B_bendergraut.thumb.JPG.3af87eb12304aaf1

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Den så veldig flott og autentisk ut! Kult at de har med små detaljer som trussrodtilgang på plekterbrett, riktig type font/logo på bridge, korrekte sadler osv.
(eneste jeg ser som skiller plekterbrettet utifra et vintage brett er at det mangler den karakteristske avrundingen på oppe på bassiden, gøy med nerdeinfo hehe :) )

Hvilke pickups står i den da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Det ligger 3 stk på Reverb, men en fra Japan og to fra UK. Samme på Ebay, kun Japan og UK. I Norge er det vel bare å følge med på Marketplace på Facebook og Finn.no. Keg har også kjøpt gitarer på svenske blocket.se og tradera.com, men det medfører usetthandel og moms (som fra Japan og UK) hvis man skal ha den tilsendt og ikke tar en harrytur samtidig. Går også å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn og håpe på napp.
    • Jeg ønsker å avslutte min konto, vet ikke hvordan man gjør det
    • Noen som vet om hvor jeg kan få i tak på en epiphone g400 korina i Norge? Hadde en før men solgte den, nå angrer jeg.
    • Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.