Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har operert hendene her for senebetennelse?


Sorg

Anbefalte innlegg

Koster vel en 300 kr pr time tror jeg. Tok vel en 3 kvarters tid' date=' med pjatting og alt. Merka forskjell etter dag 1.[/quote']

Fikk du noen anbefalt' date=' eller gikk du mer på måfå, dvs. gule sider eller liknende? Har tenkt å få meg litt akupunktur selv, da senebetennelsen min ikke er spesielt lysten på å slippe taket, men vil forsikre meg om at jeg får en behandler som er så kompetent som mulig.[/quote']

Moren min gikk til samme for senebetennelse, og faren min fikk kurert allergien hos ham, så vi har tro på ham. Men jeg tror at en hvilken som helst godkjent akupunktør / homeopat vil kunne hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som stud.med. føler jeg at det er min plikt å informere at homeopati er BEVISELIG inneffektivt. Prinsippet er "fortynning av medisin", dvs. at de tar noe (som de selv mener funker), og så fortynner de det så mange ganger som mulig (mer er bedre, mener de). F.eks. en dråpe i 1liter, så tas 1dråpe fra det igjen i ny liter osv osv. Til slutt gis det til pasienten, fortynna såpass mye at de som har hatt kjemi vet at det er 100% rent vann (i likevekt med stoffene i lufta). De som ikke tror meg må gjerne lese f.eks. forskning.no eller noe, de gutta der har ført "krig" mot homeopatene lenge og har skrevet mange artikler om emnet.

Akupunktur har beviselig effekt på en del tilstander, selv om det er langt i fra så mye som mange akupunktører hevder. Muskel og skjelettlidelser (herunder senebetennelse) er imidlertid et av områdene det har vist bra effekt, så kan være verdt å prøve.

Når det gjelder å finne en bra akupunktør, så MÅ du finne noen med utdanning. Tror han/henne bør være medlem i Norsk akupunkturforbund(de må ha 3årig utdanning). Akupunktør er ingen beskytta tittel, dvs. hvem som helst kan kalle seg det uten at noen kan si noe på det. Derfor er det mange som absolutt ikke har peiling. De moderne og kanskje beste akupunktørene er også de som prater i mer medisinske termer om å stimulere nervesystem osv, ikke om meridianer og yin og yang..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk stiv nakke som bare juling! Hvor søkte du hjelp? Faren min er fysioterapeut' date=' men innrømmer selv at han tar litt lett på slekt og venner, det er visstnok et problem for folk i den bransjen....[/quote'] Har ikke fått noe hjelp egentlig, har en mor som er ganske flink til å masere og fikk opp det meste. Dessuten så sitter jeg å masserer skuldrene og nakken min ganske ofte selv for å slippe å bli så sinnsykt stiv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som stud.med. føler jeg at det er min plikt å informere at homeopati er BEVISELIG inneffektivt. Prinsippet er "fortynning av medisin"' date=' dvs. at de tar noe (som de selv mener funker), og så fortynner de det så mange ganger som mulig (mer er bedre, mener de). F.eks. en dråpe i 1liter, så tas 1dråpe fra det igjen i ny liter osv osv. Til slutt gis det til pasienten, fortynna såpass mye at de som har hatt kjemi vet at det er 100% rent vann (i likevekt med stoffene i lufta). De som ikke tror meg må gjerne lese f.eks. forskning.no eller noe, de gutta der har ført "krig" mot homeopatene lenge og har skrevet mange artikler om emnet.

Akupunktur har beviselig effekt på en del tilstander, selv om det er langt i fra så mye som mange akupunktører hevder. Muskel og skjelettlidelser (herunder senebetennelse) er imidlertid et av områdene det har vist bra effekt, så kan være verdt å prøve.

Når det gjelder å finne en bra akupunktør, så MÅ du finne noen med utdanning. Tror han/henne bør være medlem i Norsk akupunkturforbund(de må ha 3årig utdanning). Akupunktør er ingen beskytta tittel, dvs. hvem som helst kan kalle seg det uten at noen kan si noe på det. Derfor er det mange som absolutt ikke har peiling. De moderne og kanskje beste akupunktørene er også de som prater i mer medisinske termer om å stimulere nervesystem osv, ikke om meridianer og yin og yang..

Lykke til![/quote']

Jepp, sånn er min akupunktør, ganske moderne, og prosessen går ut på å utvide muskelhinna(med sugekopper), samtidig som en må få opp blodomløpet(med akupunktur).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.