Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sølvlakk


Anbefalte innlegg

Tenker å lage et nytt plekterbrett til min gretsch 5126 av plexiglass. Det sorte som står på nå er ikke spesielt visuelt tilfredsstillende. Planlagt fremgangsmåte er å kutte ut nytt brett av plexi, lage hull osv, sette på invertert Gretsch logo på waterslide decal på baksiden før jeg lakkerer baksiden i gretsch sølv. Høres det omtrent riktig ut? Kan jeg bruke omtrent hvilken lakk jeg vil eller fins det noen som kan skade lakken under? Ligger ikke inntil kroppen noen steder, men rimelig nærme. Tips til fremgangsmåter, lakktyper og evt fargekode mottas med takk. Må være sprayboks.

Vurderer å lage et par ekstra når jeg først er i gang. Noen som har tips til farge? Gitaren er i Silver sparkle finish.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang med tilsvarende prosjekt selv til et par gitarer eg har.

Si gjerne noe om hva du bruker til å sage, file og gjøre kanter og sånt pent.

Jeg kjøpte "plexi" på biltema. Kjøpte 2 forskjellige tykkelser, så får jeg se hva som blir best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk anbefalt å bruke lexan da jeg herjet plekterbrettindustrien på slutten av 80-tallet. Det er dyrere, men sprekker ikke, og tåler riper/matting MYE bedre.

Kjøpes hos rammemaker e.l.

Edit: jeg brukte ei standard el-stikksag, med spesialblad for pleksi/lexan. Ble meget fine kanter så lenge jeg var nøyaktig, lite pussing nødvendig.

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagd plekterbrett av pleksi, men vi brukte pleksi til å tette hull mellom trappetrinn i den forrige boligen vår.

Pass i hvert fall på å ha sagblad med fine nok sagtenner. Edit: Gubbe var før meg, gitt.

Og vernebriller er absolutt påkrevd.

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å bruke El stikksag. Har kuttet pleksi sånn tidligere

Legge noe under så det ikke vibrerer så mye. File til pent etterpå. Blir bare baksiden som skal ha lakk, så da er vel ikke klarlakk nødvendig?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Endret av extol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamiya lakk ser ut til å være et godt alternativ. Krylon er mye anbefalt ser jeg, men er ikke til salgs i Norge.

Noen som har testet gummilakk og har noen formening om det kan funke. Artig å kunne bytte farge når man er lei...

http://www.torshovbil.no/olje-kjemi-spray-og-lakk/lakk-og-lakkeringsutstyr/sprayplast/rubber-comp-solv-matt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.