Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny bass i emning - Byggetråd


Anbefalte innlegg

Fikk våtslipt og startet montering i går . 

Finishen ble så som så , plenty appelsinhud .

 

P1030580.jpg

Prøvde meg også på en swirl , det ble skjærings - brukte for lang tid på mønsteret så malingen begynte å tørke.

P1030581.jpg

blir vel å slipe ned og prøve på nytt .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere gjøre gode swirl-jobber på YouTube, men også noen skikkelig kjipe fails. Denne ser ganske bra ut, men jeg tror ikke jeg heller hadde vært fornøyd med den. 

Har du sett på tutorials for dette? Så en med anvisninger for primer, lakktype og riktig temperatur på vannet. Hvor lang tid vil du soner for lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, OsamaFetLaden skrev:

Har sett flere gjøre gode swirl-jobber på YouTube, men også noen skikkelig kjipe fails. Denne ser ganske bra ut, men jeg tror ikke jeg heller hadde vært fornøyd med den. 

Har du sett på tutorials for dette? Så en med anvisninger for primer, lakktype og riktig temperatur på vannet. Hvor lang tid vil du soner for lenge?

Har sett noen tutorials , men ingen med den type lakk/swirl-maling som jeg bruker / har tilgjengelig .

Siden poenget her var å se om denne MagicMarble malingen funker med biltema-lakk tror jeg      kanskje jeg vil prøve å slipe vekk ujevnheter/bobler i swirlen og gi den en runde klarlakk .

Funker dette gjør jeg et nytt forsøk ( med varmere vann/ute-temp. og uten dråpeteller på

malingsflaskene )

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skrot-bass ferdig

P1030604.jpg

Med 2 push/pull  for coilsplit  , var inne på tanken om en tredje for fasevending men slo det fra meg .

Litt heldigere med finish'n på denne bassen , men ser at jeg burde gjort bedre forarbeid med

sandpapir på begge .

Har prøvekjørt den litt , låter ikke så værst og ganske lettspilt .

Fikk litt lyst til å slipe vekk og endre logoen fra Jaguar til Cougar ;)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.5.2016 at 20.05, lokmund skrev:

Hva angår swirling: Humbrol enamel paints og Borax til vannet, slik at malingen ligger bedre på toppen av vannflaten. :)

Hmm. du har vel ikke peil på ca hvor mye maling/borax  som trengs til et dypp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Søppelcasteren ferdig , litt finjustering igjen.

Rakk å hive på et sett strenger før jobb , har ikke testet den enda

 

P1030617.jpg

Skulle nok tatt meg litt bedre tid her - ser at halslommen kunne vært en par-tre mm dypere ,

strengesadlene er nesten på max :o

Spanderte på singlecoil monteringsringer og en pushpull for mid pickup , ellers standard oppsett.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.