Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PA høyttaler som ser ut som f.eks marsall kabinett?


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Litt spesielt spørsmål, men tanken min er slik:

Vis du f.eks har Kemper, eller boss GT-100, og du skal spille rock'n roll, så ser det "tøffere" ut å ha et kabinett som aktiv høyttaler å bruke på scenen, i stedet for aktiv monitor.

Vet flere tenker "hvorfor ikke bare bruke Marshall amp da?", men grunnen til at jeg ønsker å bruke multibrett, er på grunn av fleksibilitet, og få mer behagelig scenelyd. Er også enklere får lydmannen å få bedre lyd i miksen, så ikke man trenger å tyne rør får å få lyden man trenger. (ja vet det finnes tempeledd)

Finnes dette, eller er det vanskelig å finne et gammelt kabinett å bygge om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amund har en link til en liten innbyggingsamp også. (jeg husker ikke hva den heter)

Sag hull i et lukket kabinett og installer den der. Men da er jo lyden din den fra kabinettet. Krever jo da litt annen setup på modelleringsenheten.

Med cabsim ut til mixer og uten cabsim til kabinettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amund har en link til en liten innbyggingsamp også. (jeg husker ikke hva den heter) Sag hull i et lukket kabinett og installer den der. Men da er jo lyden din den fra kabinettet. Krever jo da litt annen setup på modelleringsenheten. Med cabsim ut til mixer og uten cabsim til kabinettet.

Denne du tenker på? http://uk.matrixamplification.com/amplifier-modules/gm-50.html

EDIT! Slått på målstreken.

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk heller en pappforsterker (de selger egne tomme kabinett som veier lite).

All modellering låter bedre gjennom nøytrale kabinett. Å kjøre en Marshall simulering gjennom et rørtrinn og inn i noen gitarhøyttalere har lite for seg.

http://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/where-can-you-buy-fake-replica-full-stacks.916469/

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askret; ja de skal vel kompensere for denslags. Men har merket at de låter best på nøytrale anlegg (FRFR).

På normale forsterker plugger jeg fortsatt i helt vanlige bokser! Volume, Wah, overdrive og en eller annen filter/modulasjonseffekt (phaser, tremolo etc)

Er klar over at man kan får rimelig fete effektsimuleringer seperat ja (men bruker det sjelden).

Men du tenker vel her på å skru av alt annet enn effektene? (Ikke kun skifte output modus). Blir ikke GT-100 en litt tungvint løsning da? Vil tro at ME-80 er enklere da.

Brukte en ME-50 en stund og det er fullt mulig å få helt kurante lyder ut av den serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.