Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

telecaster thinline


Anbefalte innlegg

Det jeg lurte på nå, er hvilken type lakk som er velegnet til å få polert opp til helt blank til slutt? Har en boks med trestjernes gulvlakk, men er litt usikker på om den lar seg polere?Den er av typen polyurethan alkydlakk med lysfilter.Hurtigherdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittvær ute, men koser meg med lakkarbeid inne. Fire strøk nå, har pusset mellom strøkene med 320-papir. Denne gangen bruker jeg rulle med lakkrull av hardt skum, virker som det blir mye jevnere lag på istedenfor sist, da brukte jeg lakk-pensel. Vet ikke hvor mange strøk som trengs, den skal slipes og poleres til slutt. Tror jeg tar noen strøk til. Finner ikke igjen disse "ferrules" eller strengebøssingene som de kalles på gitarist.no sin nettbutikk som stopper strengene fra baksiden, så jeg måtte bestille nye, det tar vel litt tid å få de også.(kona har "ryddet" i sakene mine).

2015730_DSC_3183[1].jpg

tror dette går veien, akkurat den fargen jeg håpte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittvær ute, men koser meg med lakkarbeid inne. Fire strøk nå, har pusset mellom strøkene med 320-papir. Denne gangen bruker jeg rulle med lakkrull av hardt skum, virker som det blir mye jevnere lag på istedenfor sist, da brukte jeg lakk-pensel. Vet ikke hvor mange strøk som trengs, den skal slipes og poleres til slutt. Tror jeg tar noen strøk til. Finner ikke igjen disse "ferrules" eller strengebøssingene som de kalles på gitarist.no sin nettbutikk som stopper strengene fra baksiden, så jeg måtte bestille nye, det tar vel litt tid å få de også.(kona har "ryddet" i sakene mine).

2015730_DSC_3183%5B1%5D.jpg

tror dette går veien, akkurat den fargen jeg håpte på.

obs, må visst lakke innsiden av hullet også ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg det holder med lakking, tror det ble seks strøk, kom litt ut av telling. å må jeg vente på at lakken skal herde seg, venter dessuten på strengebøssingene, så det skjer ikke mer herfra på en stund.Da blir det å rydde i rotet, og vente. Legger vel ut bilder av det ferdige resultatet.

Endret av killer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.