Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ABY-switch


Duckling

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en ABY-switch, og gjerne noe som ikke koster svin.

Har en AB-switch, men kjenner jeg kunne tenke meg en med mulighet for å kjøre outputsa samtidig også. Har sett litt på hva som finnes, men det er ganske begrenset hva jeg har funnet, så er det noen som har noen tips? Synes f.eks Radial Tonebone Twin City blir for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Boss LS-2 i vente. Jeg sto å så etter AB/ABY switch muligheter også da jeg har skaffet meg en Deluxe Reverb og tenkte å få bruke begge kanalene på en hensiktsmessig måte.

Endte (så langt) opp med LS-2 da den gjør alt jeg vurderer å gjøre samt litt til... I tillegg så kan den (ved bruk av strømforsyning) forsyne en pedal til med strøm.

Den går forhåpentlig i posten i morgen, så jeg kan ikke fortelle om erfaringer med den, men kanskje noe å sjekke ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter hvordan du bruker inngang, line A/B med retur, så skal du ha relativt mange muligheter om du er litt kreativ... men selvsagt, du må finne ett oppsett som passer. Det er ikke sikkert den passer.

Link til manual:

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=9&ved=0CEoQFjAI&url=http%3A%2F%2Fmedia.rolandus.com%2Fmanuals%2FLS-2_OM.pdf&ei=vnHPVML0GceBU6vFgtgK&usg=AFQjCNEpiYdIg9-ur40pN4_qRdjXJ3Cnww&bvm=bv.85076809,d.d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter å ha forandret søket litt så fant jeg Switchblade+ til 350-450 avhengig av sjappe, så regner med jeg ender opp med den. (Har den vanlige Switchblade fra før som bare er A/B)

Ser også at man får en sak fra Morley til drøye 600 og en sak fra Radial til drøye 800. Alle disse tre boksene er jo passive, så er det noen god grunn til at Morley og Radial er dyrere, eller er det bare pga merke? Er det verdt å legge de pengene ekstra liksom? Kan ikke helt se for meg det i en såpass enkel krets...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an ja. Men kan ikke si jeg merka noe særlig forskjell... Til det formålet kan man jo bare kjøpe en Y-kabel da :)

Hmm. Kanskje verdt å skaffe en Y-kabel bare for å teste om jeg synes det har noe for seg da, og heller kjøpe ABY om det er en option jeg ønsker å bruke. Ønsker jo å kunne skifte mellom Normal, TopBoost og Dual, så Y-kabel funker ikke som en permament løsning, men om det ikke merkes særlig forskjell så...

Den derre danske sida folk linka til for å kjøpe diverse kits før hadde vel noe ABY-greier relativt billig? Du kan vel å mekke sammen det sjæl og.

Den tyske, som i Musikding.de? Joda, de har kit for €24 med ferdigdrillet boks, men jeg ender jo allikevel opp på over 300kr med frakt, samt at jeg faktisk må lodde det sammen. Der går det ikke på å kunne men å gidde, hvertfall når jeg nå kan få noe ferdigprodusert for samme prisen :P

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.