Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg trenger Keyboard annbefalinger


jonta

Anbefalte innlegg

Godt nytt år folkens!

Kanskje jeg i år får endelig råd til et skikkelig keyboard. Det jeg trenger er følgende i forskjellige varianter:

piano, strykere, orgel m. skikkelig B-3 m leslie/rotary simulator med "progressiv" hstighet regulering (dvs den bruker litt tid på å øke/minske hastighet) og, viktig, mellotron. Alle lyder av meget føy kvalitet!

Splitt hadde også vært fint, så da er vel 49 tangenter litt lite,,, semiveide tangenter er fint men ikke et must.

Etter å ha sjekket ut div Nord modeller, set det ut som om det er Nord Electro 3 jeg burde hatt....

Dette er greier av høy kvalitet, men er det mye hype med Nord? Er det slik at man kan få en like bra Roland, til 2/3 av prisen?

Jeg ser det ligger stadig Elektro 2 og 3 på Finn til rundt 8 tusen, jeg tror det blir litt i overkant av hva jeg klarer med mindre det er prutningsmonn her :unsure:

Noen som har dilla og peiling på keyboards her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hjemme eller live-bruk?

Du kan komme svært langt med et midikeyboard og fete plug-ins. Nå er ikke jeg noen keyboardist, men fikk lettere bakoversveis av Mainstage.

Snakker vi live er vel ikke Nord feil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

midi og plugins låter awsome. Litt mer styr live da, og ikke så lett å bare skru på og spille.

Ellers Er Korg MS2000 og Korg PolySix helt sjef, men ikke akkurat den gata du er i ser det ut til :)

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hjemme eller live-bruk?

Du kan komme svært langt med et midikeyboard og fete plug-ins. Nå er ikke jeg noen keyboardist, men fikk lettere bakoversveis av Mainstage.

Snakker vi live er vel ikke Nord feil... :)

Studio, hjemme, bandøvning, så på en måte live, kanskje en konsert en gang.

plug-ins? programmer til pc? Hva koster det da, Mainstage? Holder det med en sliten laptop da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

midi og plugins låter awsome. Litt mer styr live da, og ikke så lett å bare skru på og spille.

Ellers Er Korg MS2000 og Korg PolySix helt sjef, men ikke akkurat den gata du er i ser det ut til :)

Hvilken type keyboard er disse Korgene?

Damen i rommet her sier, du må ha et innstrument, med fysiske knapper og hun har nok rett. Med pc som en del av et innstrument kan det fort bli mye frustrasjon og banning for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha anbefalt Yamaha Motif, men tror ikke den har mellotron i bank standard. Er en mulighet med ROM-utvidelse. Ligger en Motif7 på finn til fem lapper, inkludert frakt og evt. oppkrav. Lyden har jeg ingenting å si på, har en kompis som har en og jeg synes den låter veldig bra.

Et steg opp er vel Kurzweil PC3x, har sett de på berget til 7 lapper, men er ikke så ofte det dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.