Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaren musiker starter nytt band/trenger folk


OJTheViking

Anbefalte innlegg

Har vært trommeslager så å si hele livet, og i løpet av årene vært involvert i en rekke forskjellige prosjekter. Det mest seriøse har hittil vært bandet Strongwater, som jeg starta og var involvert i mellom 2008 og 2012. Jeg skrev en god del av musikken i dette bandet, i tillegg til omtrentlig all tekst.


I løpet perioden vi var aktive, fikk vi gitt ut en plate som fikk positive anmeldelser i Norway Rock Magazine, Scream Magazine og danske Metalized, vi fikk oppvarmingsgigs f.eks. for Mongo Ninja, og mottok diverse positiv respons fra nettsider, inkludert amerikanske og japanske nettradio-programmer, og 8 av låtene våre ble inkludert i Funcom-spillet The Secret World.


Føler det nå er på tide å etablere et nytt band, med seriøse intensjoner om å spille gigs, få spilt inn en og annen skive, men med fokus på god stemning i samme slengen. Bandet skal attitude som tilsier at vi har det gøy på scenen, men leverer samtidig tunge ballespark som gir publikum en fet opplevelse de kan trekke på smilebåndet av. Kort sagt: seriøs musikk, party-preget utførelse.


Forøvrig så holder jeg for tiden til i Hedmark, bor i nærheten av Hamar, men kan være tilbøyelig til å møte opp på øvingslokaler i passelig nær omkrets, t.o.m. Oslo. Alternativt søker jeg etter andre som er villige til å være litt mobile, om de bor sånn passelig i nærheten. En tredje mulighet er vel om noen kjenner til et fett øvingslokale som befinner seg et eller annet sted midt i mellom meg og dem, så kan vi møtes der og jamme.


Stilen jeg er ute etter tar vel utgangspunkt i hvordan Strongwater låter, men jeg ønsker en enda tyngre sound, krydret med enda mer progressive elementer, en teskje old school heavy metal, og en upåklagelig thrash-feeling. Et og annet twin guitar-parti er ikke å forakte, men vi skal ikke akkurat være Iron Maiden.


Ønsker en vokal som hovedsakelig kan growle/brøle ganske fett, men kan også mestre melodiske partier. Ikke nødvendigvis "clean" som Sølvguttene; de melodiske partiene kan gjerne ha en Lemmy/Phil Anselmo-aktig rasp over seg. Ekskluderer ikke muligheten for å vurdere kvinnelig artist/vokalist, men kvaliteten må da fortsatt være av samme natur.


Er også på utkikk etter to gitarister, i tillegg til en bassist. Om du er gitarist eller bassist OG kan samtidig synge (på en slik måte som beskrevet), går det fint om du prøver deg på begge deler. Kvinnelige artister vil også bli vurdert her også. I så fall, siden jeg da er på utkikk etter vokal, to gitarer og bass i tillegg til meg selv på trommer, vil vi da ende opp med å enten være et four-piece eller et five-piece band.


Jeg har allerede jobbet en del i det siste med en rekke nye riff/låter, har en rekke tekster klare, har bandnavn/logo klart, men ser samtidig etter kreative musikere som kan komme med innspill som kan forsterke og forbedre det resultatet jeg har en visjon av - jeg er riktignok initiativtaker, men kommer ikke til å være full-on diktator.


I denne YouTube-playlisten kan du høre noen av de låtene jeg skrev til Strongwater-skiva:

http://www.youtube.com/playlist?list=PLp6j5STwayx6VE_3_H8aRNzQ7aB8wXNvH- hele skiva generelt ligger også på Spotify, WiMP og iTunes, så du er fri til å høre all musikken via en av de.


Øvrig inspirasjon: Black Sabbath, Down, Pantera, Overkill, Strapping Young Lad, Slayer, Gojira, Lamb Of God, Motörhead, Machine Head ... og sånn der.


Om noe av dette på noe vis skulle i det hele tatt høres interessant ut, er det bare å ta kontakt, så kan vi drøfte veien videre. Henvis gjerne videoer, SoundCloud-sider, eller andre linker hvor jeg kan sjekke ut eventuelle tidligere prosjekter du har bedrevet. Sleng over en mail til ojtheviking@gmail.com


Jeg er også på Twitter:





post-14420-0-81668200-1418765265_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Strongwater-skiva fikk jeg av sjåføren av Carlingsbussen en kveld han kjefta på katta si! Fet musikk, og om jeg hadde vært erfaren og bodd i området hadde jeg definitivt vært interessert.

Å jage katter med musikken vår var blant høydepunktene i vår karriere, så jeg skjønner nevnte sjåfør i så måte! Takk for interessen uansett! \m/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.