Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Attenuator


hanzzen

Anbefalte innlegg

Jeg bruker THD Hot Plate, syns den er bra. Hadde en Brake Lite tidligere, og den var også bra, men funker vel bare opptil 40 watt eller noe. Det blir aldri kliss likt som å kjøre ampen på fullt uten attenuator, og noe særlig mer enn 4 db demping låter dritt i mine ører. Jeg bruker enten 2 eller 4 db demping (Hiwatt Custom 50)

Endret av StianJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Carol-Ann Tucana der man kan dempe signalet med mix-brytern til effektsløyfa. Jeg vil tro den fungerer på den måten at den skrur ned preampsignalet, så sluttrinnet får lite å jobbe med og man dermed kan skru mastern på full tilt uten å blåse hodet av seg selv og andre i et par mils omkrets. Forsterkeren låter i hvert fall helt enda bedre med denne innstillinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker THD Hot Plate, syns den er bra. Hadde en Brake Lite tidligere, og den var også bra, men funker vel bare opptil 40 watt eller noe. Det blir aldri kliss likt som å kjøre ampen på fullt uten attenuator, og noe særlig mer enn 4 db demping låter dritt i mine ører. Jeg bruker enten 2 eller 4 db demping (Hiwatt Custom 50)

THD Hot Plate er nær ubrukelig med mer enn 4dB demping ja, jeg har fortsatt mareritt om lyden jeg fikk da jeg prøvde å få en 100w plexi på 10 til levelig øvingsvolum med en HP :P Ugh!

Heldigvis har det skjedd mye på teknologisiden de siste 20 årene, og det finnes en ny generasjon med attenuatorer som låter mye bedre.

Aracom Attenuator

Scumback DBL(tidligere Alex Attenuator)

Rivera RockCrusher

Tone King Iron man.

Torpedo Reload (litt annen tilnærming enn de nevente foran, men verdt å ta med)

Scumbacken er vel mest "bang for buck" her.

Og så kommer det an på hva slags forsterker du bruker de med, samt om behovet er å bare dempe bittelitt, eller temme et monster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.