Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe gitar fra USA


Martin

Anbefalte innlegg

Tollerne er trege hvis de har mye å gjøre. Fikk brev fra Momserne (bedre navn) i dag, pakken ble sendt onsdag forrige uke. Tar meg nok en liten uke til jeg har pakken. Hvis du bor i nærheten av Godssentralen kan du hente den selv, ellers blir den sendt til aktuelle plass etter at du har klarert momsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var nettopp i USA, westkysten...kjøpte meg en Epiphone Gothic Explorer hos West LA Music til 450 dollar og Iron Cobra hp900ptw doble pedaler til trommesettet for 350 dollar...

når eg landet i norge såg eg 2 tollere som ventet i den grønne sonen, men eg bare ventet til de hadde tatt hver sitt "offer" og så spaserte eg gjennom hele sonen hehe Det hele med en gitar under armen som var innpakket i en heftig pappboks (lyktes ikke med å få tak i kasse til gitaren, vet at Gator Extreme passer men de hadde den ikke på lager og det ble for kort tid å bestille den til vi reiste hjem så eg gav faen) en stappfull trillebag og en stappfull ryggsekk hehe...gikk fint :rolleyes:

Eg fikk gitaren til den prisen visst eg lovte gutta hos West LA Music å sende de bilder av noen deilige norske blondiner med blå øyne... :lol:

Endret av pacific_leon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kanskje, men tollvesenet kan være drittsekker og sjekke det

Ja men i dette tilfellet får jeg faktisk tilsendt en gitar GRATIS fra et firma som bygger motorsykler. Jeg vet det høres rart ut. Men jeg er ikke tjukk i huet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at priser i USA alltid er en forhandligssak. Så finn ut hva "Street-price" på gitaren er før du drar. Hvis de skjønner at du er turist og uansett skal ha gitaren kan du fort ende opp med å betale mer en du hadde trengt. Selv om ting er billigere i USA er det ingen grunn til å betale mer enn du må. Det du får pruta ned gitaren kan du jo bruke på annet stæsj. Sånn i utgangpunktet ville jeg tro at folk på f.eks. GC i Miami kanskje er enklere å deal med enn dem i sjappene på 48 street i NY. Folk i NY er jo ikke akkurat kjent for å være så jævlig serviceminded. Men uansett finn den fjøla du vil ha og så lat som du ikke egentlig vil ha den.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.