Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Test av mikrofoner til oppmikking av forsterker


oleb

Anbefalte innlegg

Først av alt- veldig bra at du tar det tid til å poste noe slikt som dette. Det er akkurat slikt stoff som forumet trenger! Lydkutt er bedre enn synsing x100!

Jeg må innrømme at jeg personlig ble litt glad i 421- kuttene, men totalt sett synes jeg at forskjellen er så liten at jeg stiller meg undrende til at litt EQ og annen ratting ikke kunne viske ut forskjellene. Ikke det at jeg klarer det, men gi disse sporene til en studiorev og be om at han/hun skal lage de så like som mulig, så er jeg redd for at vi kommer til å slite med å høre forskjellen.

Til sist, bra spilt, dette spruter det av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Lager gjerne flere kutt, så det er bare å komme med forslag/ønsker (test av stormembraner kommer etter hvert) :)

Tror ikke jeg er helt enig med deg at EQ og annen prosessering kan viske ut forskjellene totalt, da jeg syns at forskjellene mellom dem er veldig markante. Jobbet faktisk med låten i del 3 for noen dager siden, og hadde bare e906. Nå la jeg ikke sjela mi i det, men jeg klarte absolutt ikke å få det til å låte like tøft som det jeg hadde spillt inn tidligere med SM57 eller SM7b.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt for oppmikking er så enkelt som SM57 jeg spiller mest clean og litt breakupclean. ikke så mye highgain. Har også spilt litt med E906. Utfordring er jo å få fyldig og skarp lyd på en gang som kommer igjennom i miksen og at man unngår romling i bassen.

For øyeblikket har jeg elimiert dette og spiller mest live med en Kemper nå, der er det rett i bordet men har mulighet til å simulere mikker og kabinett.

Når det er sakt er jo ikke en enkel test noen fasit! Det er så utrolig mange faktorer man spiller inn! hva slags gitar, amp spillestil/sjanger kabinett type, høytalere. Plassering av mikk er jo en hel vitenskap. Der har jeg prøvd masse forskjellig frem og tilbake, for å få den mest autentiske lyden. Og så er det jo helt avgjørende hvilken mixer/PA man kjører det igjennom til slutt.

Lokale og sene har jo også innvirkning! Man må egentlig bare prøve seg litt frem helt induvidielt for å finne den beste kombinasjon for deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.