Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygget meg en ny lap-steel..


Anbefalte innlegg

Mens jeg venter på deler til Mean Green prosjektet har jeg snekret sammen en ny lap-steel.. Også denne er laget av et bordbein delt på langs. Humbucker og wraparound bridge, samt en stk. volumkontroll. Funker fint denne, men har ikke loddet sammen volumkontrollen enda! Glemte å jorde broa, men det er null støy, så det gikk jo bra.

Ellers må jeg si at fargen ikke er sånn pastell som på dette bildet, den er veldig mørk grønn egentlig! Skal ta den ut i dagslys en dag for nytt bilde.

Full Gibson-skala på denne, med 012 og oppover strenger.Stemt i open G, låter ganske bra!

DSC04205-800.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygget to av disse. Den første ble for liten... Både til å håndtere og at skalaen ble for liten, det ble veldig tett mellom 'båndene' på den.

Denne er som sagt i full skala, og mye greiere å spille på.

Den første jeg laget er her: http://forum.gitarnorge.no/topic/51316-nytt-prosjekt-diy-lap-steel-av-ting-og-tang-jeg-har-liggende/

Det beste tipset mitt er nok å ikke lage den for liten, og å være nøyaktig! For å få riktig avstand fra nut til bro, og å finne plassering av frets, så bruker jeg StewMacs fret-calculator, finnes her: http://www.stewmac.com/FretCalculator

Veldig greit å markere frets selv om du ikke skal trykke strengene ned på disse.. For folk som er like tonedøve som meg er det viktig å vite hvor tonene er....

På den siste har jeg brukt et normalt gripebrett med normale frets, men det er bare fordi jeg hadde et liggende, slett ikke nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.