Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 pod HD500x Live


Polkagrisen

Anbefalte innlegg

Bare et tips som jeg av erfaring vet er lurt å følge- gjør deg kjent med den først. Det er ikke noe OK å stå der med noe utstyr du ikke kjenner i kampens hete, og noe ikke funker slik som du hadde tenkt.

Da er det lurere å bruke noe som du er kjent med, selv om det ikke låter like fint.

Det har selvsagt ikke skjedd meg, men en god kompis har opplevd noe slikt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan være litt tricky å bruke POD etc ute uten å kjenne den skikkelig.

Skrur du inn lyder hjemme via en amp så låter et annerledes rett i PA. For å få det best mulig må du justere inn alle lydene på PA. Det beste er så klart på den PA du skal spille på men en innskruing på en PA vil virke fint på PA'er generelt.

POD HD har en tendens til å bli litt massiv i bunn, hvertfall min erfaring, når du kjører på anlegg med subs. Men fjerner du for mye bass eller bruke low-cut filter mister du og punch i lyden. Frekvenskurve på Middle er og litt bred. Jeg kjørte derfor lyden tålelig nøytral på bass-middle-treble og så fintunet med en EQ. Det er masse instillinger i den så det tar litt tid å gå gjennom alt og skru inn alt. Bruker ofte til tid før du begynner få gode lyder.

Så kan du instilinger godt på den går det fint siden du da kjapt kan gjøre litt justeringer på lydene ute på PA.

Du får den til å lite fint når du har skrudd en del. Men alikvel er jo slikt som Kemper og Axe ting som låter en del bedre, men de koster jo mye mer og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.