Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fake?


rehp90

Anbefalte innlegg

Heisann.. Skal bort å se på en gitar jeg vurderer å kjøpe, og selger sier det sitter Emg pickups på den. Lurer på om det er noen måte å se om disse er legit eller ikke?

Er det noe på utsiden av pickups`a som kan fortelle om det er ekte? eller må man skru dem ut å se inni?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. Skal bort å se på en gitar jeg vurderer å kjøpe, og selger sier det sitter Emg pickups på den. Lurer på om det er noen måte å se om disse er legit eller ikke?

Er det noe på utsiden av pickups`a som kan fortelle om det er ekte? eller må man skru dem ut å se inni?

Takk for svar! :)

Jeg har aldri møtt en falsk EMG de årene jeg jobbet som gitarreparatør. Jeg bestrider ikke at det finnes, men særlig utbredt er det ikke. Det er langt mer hensiktsmessig å forfalske den faktiske gitaren, om noen vil tjene penger på en slik business. Merke og modell er gitaren? Og hvilken pris skal selgeren ha for den?

Skulle du derimot være paranoid, eller ha sterk grunn til å tvile på ektheten - Ting du kan se etter: det mest opplagte: se om fronten på dekselet korresponderer med slik emg mikrofoner ser ut, at fargen på emg merket stemmer med hvilken modell selger sier står i.

Er det aktiv emg, så har gitaren batteri. Du kan så grave dypere og åpne opp. Aktiv emg har preampen innebygd i mikrofonen, og du vil således ikke finne en separat preamp blant ledningsnettet. Er den nye typen emg, har den pin tilkobling og tilnærmet loddefritt (alt etter omfanget av emg/ikke emg).

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du noen grunn til hvorfor den ikke vil inn siden har åpnet opp å sjekket? Høres jo merkelig ut at den ikke vil inn...som Castor sier så mindre noen har mekka til et eller annet så er 6,3mm jack standard i hele bransjen. Har aldri vært borti noe annet i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så finnes det ikke noe slikt som "6,1mm plugg". Andre plugger er så annerledes at du vil se at de ikke passer.
Har man for eksempel en gitar med en preamp, og en merkelig kabel, er det mulig at for eksempel aktiv elektronikk ikke fungerer, eller at man bare får lyd i en kanal i stereofunksjonen, men nå snakker vi om veldig sære og merkelige kombinasjoner av utstyr som ikke er standard.

En vanlig gitarkabel passer i alle gitarer, uansett. Jackplugger finnes stort sett i 6,3 mm og 2,5 mm versjoner, og de som ikke ser forskjell bør ta seg en tur til optikeren.

Har noen satt inn en RCA- plugg for eksempel, vil du se at det ikke passer, det samme gjelder andre typer plugger. Hva med et bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det skal finnes gitarer med 6.3 stereo plugger, i tillegg til de vanlige 6.3 mono pluggene vi vanligvis ser. sjekka på min roland cube, men så vidt jeg ser, går mono og stereo pluggene inn om hver andre, rent fysisk (headset plugg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har åpnet opp å prøvd å tre den igjennom. men den vil ca halvveis inn så stopper den

Ser du hva som stopper den?

Tja, det skal finnes gitarer med 6.3 stereo plugger, i tillegg til de vanlige 6.3 mono pluggene vi vanligvis ser. sjekka på min roland cube, men så vidt jeg ser, går mono og stereo pluggene inn om hver andre, rent fysisk (headset plugg).

6,3mm er 6,3mm uansett om det er stereo, mono eller uansett hva...finnes mange forskjellige chassis men pluggen passer uansett, men har du en stereo jack må du følgelig ha en stereo plugg for å få nytte av stereofunksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe problem å lodde en stereo jackplugg slik at den fungerer som en monoplugg. Det krever en bitteliten lask inne i pluggen. Ut over det, har det ikke noe å gjøre med om den passer fysisk eller ikke.
Tror ikke det er dette som er trådstarters problem Bruke litt mer rå makt, kanskje?

Og som før nevnt,bilde.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.