Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Flying V custom shop serienummer .


Sugardaddy65

Anbefalte innlegg

Prøver å finne u om en Gibson Flying V . Den står tils på Ebay nå ( jeg kan ikke legge inn linker her ...) .

Den ser ut som en 1958 Korina Flying V string through .

Nummeret på den er : 8 1055

På Gibson ID søk kommer det opp prod år 1958 som selvfølgelig er feil .

Har mailet med en som visstnok har mye peiling hos Gibson , men han klarer ikke/vil ikke svare .

Han ville ha bilder av potmeter etc inni som er umulig for meg å skaffe .

Selger svarer ikke på mail , og det står nærmest ingen info i annonsen .

Bildene er ikke særlig bra så vanskelig å tyde mye på de .

Enten er det en fake eller en Custom shop modell .

8 skal visstbok stå for modell 1958

1 for 2001 årstall

Kan dette stemme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal stemme. 8 for 1958 reissue, 1 for årstall, og 055 er nummeret i produksjonsrekka det året.

Men jeg hadde blitt skeptisk hvis annonsen har dårlige bilder og selger ikke svarer på henvendelser.

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig der . Er skeptisk her men det jeg kan se av gitaren og kassen virker ekte , og prisen er ikke gal .

Det er ikke mistenksom billig , men sjelden disse dukker opp til "grei" pris .

Men svarer han ikke nytter det ikke å by .

Den har den gamle typen hals som kan knekke lett , så den må pakkes ekstremt bra også .

Så er dette en tulling som bare legger litt bobleplast rundt og sender, så kan det gå galt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mailet med en Bob Burns hos Gibson .

Får ikke noe svar ut av han uten mer info . Bilde inni ved pickups hadde nok hjulpet mye , men når en ikke har det så nytter ikke det .

Er det mulig å kontakte Gibson CS direkte ?

Får uansett ikke svar fra selger , og ingen andre har gitt bud . Tipper den går ut uten å bli solgt mest sannsynlig .

Nær ingen info om den- dårlige bilder- svarer ikke potensielle kjøpere .Han har aldri solgt noe før på Ebay heller . Har bare feedback som kjøper. Virker merkelig hele greia .

Og denne MÅ pakkes skikkelig , som antakelig ikke vil bli gjort her siden selger ellers er så sløv . Og med knekt hals er det i hvert fall 10k rett ut vinduet .

Har mest lyst på en 81-82 Korina Heritage uansett , men de dukker sjelden opp til grei pris .

Det har vært en som var ca samme pris som her , men den var knekt og limt med svart farge .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra eier : " I bought it from guitar center Hollywood from vintage dealer Brian Hall . It s a 1998 Gibson historic Korina Flying V reissue of a 1985 "

Serie nummeret får ikke jeg til å stemme med 1998 modell . I hvert fall ikke hvis det stemmer i forhold til "systemet" til CS .

Men kanskje CS ikke slavisk følger dette systemet sitt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra hva du skriver, ville jeg holdt meg LANGT unna denne selgeren her. Seriøse folk ville mer enn gjerne fremskaffet de bildene du ber om.. Fordi om bildene ser ekte ut, er det hvor enkelt som helst å fremskaffe bilder. Ville vel tatt meg to minutter å skaffebilder av en orginal `59 burst og publisere dem her. Har aldri så mye som vært i nærheten av en sånn :wacko:

Edit: Typos

Endret av Gmal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mest sannsynlig en ekte , MEN jeg tør ikke kjøpe her .

Det er nok nr en 2001 modell .

Det er jo noen håpløse selgere...dette er sikkert en kar med en del penger , som jobber mye og har dårlig tid .

Slike pleier å være sløve til å svare etc. . Vært borti det før .

Han kan sikkert lett selge den i området der uansett .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salgstaktikk done right! :D

De gjorde faktisk en undersøkelse på dette med pris, og valgte en gullsmed med et nokså dyrt halskjede som de slet med å selge. De satt opp prisen x antall ganger, og de fikk solgt det umiddelbart. Viste seg at dersom noe var dyrt nok så ble det solgt ettersom det da var mer "eksklusivt" å eie det. Verden er av hengslene, og elsker å bli bedratt. Bare sånn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker dårlig det trikset på Finn.no i hvert fall , men mulig det funker med rike tomskaller .

Kjenner ikke slike folk , så kan ikke uttale meg der .

Hadde sikkert vært en fordel hvis nummeret på gitaren stemte med det han NÅ har tilføyet i annonsen . 1998 modell står det nå .

I så fall burde vel nummer antakelig vært 8 8055 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.