Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Buff, buffere, buffest?


PerA

Anbefalte innlegg

Vil ikke ha tips om hvordan bli buff for å kapre djåms - jeg vil snakke om buffere.

Har merket et lite volumdropp i signalkjeden, og innser at jeg kun har true bypass-pedaler før nova systemet (med unntak av Mudhoneyen, den blir jeg ikke klok på). Så det later til at jeg må ha en buffer for å balansere litt.

Jeg har i utgangspunktet tenkt å sette en TU-3 fremst, men leser så mye rart på nett om Boss-buffere. Hva er den greieste løsningen? Kjøre på med Boss, eller ta en Polytune/Pitchblack og en separat buffer?

Og hvilke buffere er evt. the shit? Jeg har en forkjærlighet for this1smyne, men åpen for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Skrydstrup BR1 buffer/booster Har ikke brukt den så mye men den er ihvertfal helt transparent og har ikke noe tonesuck. Den er ikke så billig men sparte lit ved å bestille den fra Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å nevne det obligatoriske: Hvis du har en pedal på før en evt. buffer i kjeden, vil pedalen som er på fungere mer eller mindre som en buffer, og bufferen blir "nytteløs". Buffere har bare noe for seg når andre pedaler ikke er i bruk. (Ta dette med en klype salt eller to, da jeg ikke har peiling på de tekniske aspektene her, og kun gjentar hva jeg har hørt.)

Selv bruker jeg en bufret delay sånn rett etter midten i kjeden, først og fremst fordi jeg får trails. Brukte en dedikert buffer før, men forskjellen var ikke stor nok til at jeg gadd å holde på den. Men når du har problemer med volumtap i rigen er det jo selvfølgelig en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg gått for Boss-tuneren, tror jeg. Virker som folk flest er fornøyd med den. Vær obs på at noen germaniumsbaserte fuzzer ikke er glad i å komme etter en buffer. Ikke farlig å teste ut, så ser du om den reagerer negativt.

Hvis du vil, kan jeg alltids sjekke om Super Oscilloen liker seg etter en buffer. Kan se for meg at oscilleringene kanskje blir mer høyfrekvente? Mener å ha opplevd noe slikt før. Ikke noe du ikke kan tweake til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude, jeg testa ut Super Oscilloen etter en buffer. Den funker fint, men du mister en del kontroll over oscillasjonen, som jeg trodde. Hvis du liker å bruke volumkontrollen for å endre pitch osv, ville jeg plassert fuzzen først i kjeden.

Tusen takk!

Jeg bruker stort sett super oscilloen som et støymonster, så kontroll er ikke et must. Men skal sjekke ut hvordan jeg evt. går overens.

En mulighet vil jo være å ha en TB-tuner (for jeg har lyst på ny tuner uansett) først, og så en buffer på et annet sted i kjeden - hvis det løser problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mulig å få bygd en buffer inn i en av pedalene du har, f.eks. ring moden din? Eller du kan plassere en buffret tuner etter LALen. Selv ville jeg kanskje plassert noe mellom de vanlige pedalene og nova systemet, da jeg kan se for meg at det er der volumdroppet skjer (uten at jeg vet).

Kjøp deg en fuzz til, det pleier å hjelpe :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.