Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mic for amp OG vokal?


Anbefalte innlegg

Kunne ha tenkt meg å spille inn litt ymse idéer hjemme på en enkel og billig måte. Jeg er en amøbe når det kommer til innspilling, og lurte på om det er noen rimelige mikrofoner der ute som funker greit til å ta opp både vokal og lyd fra forsterkeren (ikke samtidig). Forslag til et OK lydkort er heller ikke til å forakte :)

Endret av UglyCasanova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde nt-1a. Det er den jeg bruker mest hjemme. Funker til alt jeg trenger (vokal, kassegitar og foran forsterker). Ikke noe særlig til live-bruk. Hvis du skal bruke den ute også er nok poteten (sm 58) et bra valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var populært på 70-80 tallet å synge gjennom SM57 bl.a. Sting gjorde det. Den synes jeg funker veldig bra på Gitarkabinett oppmikking. Gir kansje ikke den beste higain/metal sounden. men veldig klar og detaljert på clean og breakup vreng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskeligere å synge i SM57 enn SM58. Det krever mer i forhold til å kontrollre volumet. Etter sigende er det det samme elementet, men med forskjellig hette. I praksis er dette en forskjell som er vesentlig. Kort sagt er det slik at når man synger i 57, så er det veldig liten forskjell på hva som blir for sterkt, og hva som blir for svakt. Det er sikkert mulig å venne seg til det. Selv foretrekker jeg å bruke en av mine eldgamle Technics elektrokardoider, men det er ikke noen regel, men noe man venner seg til ved mange timers bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.