Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med H&K Tubemeister 18?


Anbefalte innlegg

Tenkjer å kjøpe denne ampen i somar, om noen ikkje har veldig negative erfaringer. Eg har berre prøvd ampen i butikk, så har ikkje nokon erfaringer utover det.

Ellers er eg også interessert i andre forslag i ca same prisleie, med eit par krav:

- God clean.

- Vrengkanal (helst god den og ass :P ).

- Bytte av kanal på footswitch.

- 10-20w.

- Under 10'000kr.

Eg trur eg landar på Tubemeister, men ja.. Om nokon har noko tilsvarande som eg ikkje har tenkt på, er jo det kult.. Einaste unntaket vert om eg finn ein Suhr Badger, brukt, til ca 10K ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har en topp med tilhørende kabinett. Det er ikke så lenge siden den kom i hus. Synes lyden er flott både på clean og vreng, men den mangler litt personlighet og er liksom ikke hverken Vox, Fender eller Marshall. Men det er vel den ultimate amp når det gjelder fleksibilitet, og den tar pedaler veldig bra. Den lokale gitarguruen klarte å dra noen feite toner ut av den, og likte den godt. Jeg liker i grunnen Blues JRen min bedre, men den har naturligvis sine lydmessige begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Mulig det er gambling, men min v22 er den som blir brukt på øving, i studio og på gigs. Jeg har både Fender, Peavey (x 2) og en Mesa i bakhånd, men denne Bugeraen er en perfekt kombo med 22 watt, 12" element og to kanaler. Har brukt den nesten utelukkende siden jeg kjøpte den for tre år siden. Spørsmål om driftsikkerhet kan man jo rette i hytt og pine, alle fabrikanter har sine svakheter. Kossoff: du kan gjerne få teste. I Trondheim, right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål om driftsikkerhet kan man jo rette i hytt og pine, alle fabrikanter har sine svakheter.

At bugera har svakheter med driftsikkerhet; betyr ikke at alle feiler. Det betyr at de har større feilrate enn alle andre merker, vertfall den fartstiden jeg hadde i butikk. De lider av behringersyndromet fra moderselskapet (sier jeg som eier behringer utstyr). De fleste kommer gjennom mange år uten feil.

Når det er sagt vil jeg igjen poengtere fordelen til da spesielt V serien, de låter veldig bra til den prisen. Sett den side om side med en peavey classic 30 som får ufortjent mye skryt, og si meg hvem du liker best. (Du har kanskje c30?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydmessig er denne kinasaken å foretrekke over alle ampene jeg har tilgang til. Var litt i tvil da jeg kom over en gammel Peavey Triumph 60, men kul som den er blir Triumphen litt one trick pony med all mesa-mellomtonen sin. Sammenligna med Fender supersonic/hot rod/blues jr vinner Bugeraen glatt.

Jeg har ikke hatt noe trøbbel som helst med Bugeraen, men har bytta rør. Har ikke Peavey c30 men c50 2x12". Bugeraen slår den på lydkvalitet (mine ører), men ikke headroom seff. Og når alt skrytet er unnagjort kan jeg muligens dempe fanboy-faktoren med å nevne at jeg har vært aktiv gitarist i over 30 år, og har vært borti mye utstyr... Bugera v22 er simpelthen en strålende god forsterker til forbløffende lite penger. For meg.

Sorry for hijack, Kossoff:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.