Web Analytics
Jump to content

Seymour Duncan Jazz SH-2 humbucker - Erfaringer?


E5150
 Share

Recommended Posts

I Yamaha Sgen min står det en Seymour Duncan av ukjent modell i bro og originalmikrofon i nakkeposisjon. Mens SD-mikken låter svært bra er sistnevnte så som så. Jeg lurer derfor på å bytte denne ut. Har sett litt på en Seymour Duncan Jazz SH-2N og ut i fra beskrivelser ser den ut til å passe lydmessig. I tillegg er det en fordel at den kan splittes da jeg lenge har tenkt å ordne en slik løsning på gitaren.

Er det noen som har erfaringer med denne mikken? Låter den så bra som omtalene tilsier eller bør jeg styre unna?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt den i flere gitarer, da para med TB-4(jb) i brua.. Har alltid vært meget fornøyd :)

Jackson USA kommer stort sett stock med det oppsettet. Vanskelig å si hvordan den matcher den du har da vi ikke vet hva det er, men pickup'en i seg selv er fin iallefall!

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat (i kveld faktisk) montert denne sammen med en tb-4 i en ibanez jeg har, etter å ha hatt emg i den en stund. Synes den gjør det en neck-pickup skal gjøre og har en fyldig fin lyd. Ut fra liten testflyvning virker den å være fint balansert med TB-4.

Link to comment
Share on other sites

Åh, jeg vil være med jeg også! Har en SH-2N i Gibsonen min. Veldig artikulert og godlåtende, og var det jeg så etter. Noen synes, etter hva jeg har hørt, at den kan bli litt skarp i toppen sammen med enkelte tretyper, men jeg synes ihvertfall at den låter veldig balansert sammen med mahogni. Angrer ikke et sekund på at jeg byttet ut de som satt i den.

Link to comment
Share on other sites

Hva blir i praksis forskjellen mellom 250k og 500k potmeter?

På full guffe er det vel ingenting, men etter litt rask googling virker det som om det blir litt mer "dirt" når du drar av litt volum.

Har du noe mening/erfaring/påstander som du er villig til å dele?

Likte for øvrig dette sitatet fra en kar i Montreal.

"Bridge p/u "Lil 59" tends to be a bit dark sounding but is perfect for what I play - can cover any type of gig except country which doesn't happen up here in the North anyways."

Lite køntri' der oppe :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Godt tenkt! Ofte fint å bli kvitt en del ting "rimelig" så lenge andre kan gi det et nytt liv  
    • Jeg studerer nå på lyd og musikkproduksjons-linjen i Oslo. Jeg har en del ting å si om linjen, men hovedsakelig er det det at: - Nivået på de andre elevene suger, som er veldig dumt når ALT man får er gruppeoppgaver. (altså ingen en til en undervisning.) Dette har jo selvsagt å gjøre med at det ikke er noen krav for å kunne gå der (Noe jeg syns de burde endret på). Du ender mest sansynelig opp med å gå klasse med mange kriminelle som stjeler utstyr og så stikker av når skolepengene skal betales en måned etter at du starter - anbefaler IKKE å gå der om du gikk musikklinjen, da lærer man ikke noe nytt (unntatt tekniske greier). Det er ille fordi man kan ende opp med å vite mer teori enn lærerne der. Igjen også, ikke verdens beste lærere. Når du først har en god lærer, så trår de til permisjon fordi dems egt. jobb ble viktigere og de ditcher på Noroff i et halvt år. - Det er DYRT! Å ta en bachelor der krever at du ender opp med 400k i lån. Dette er ikke i beregning med de 120k EXTRA  hvert år for å ha et sted å bo og penger til å leve. Jeg tenker nå bare å ta ett, men ender fortsatt opp med 120k i lån, pluss 120k i å ha bodd ett sted. - Lokalene er fine og lyd-utstyret du får leid er ganske nice, så det er nå det. Hvis du er flink til å bruke studiene selv og lærer deg selv mye på tiden, som ikke har undervisning, så kan man få noe ut av det. Men igjen- nå tror jeg egt. ikke Noroff er så veldig imponerende å ha på CV-en sin, grunnet det ugudelige ryktet skolen har. Jeg så mye reklame om at skolen garanterer jobb før ferdig skolegang, men ingen av disse kan gjelde lyd og musikkproduksjon. Det kan bare ikke være. - Man kan utnytte lokalene og ta betalt for å spille inn for enkelt personer. Noroff lærerne bryr seg ikke litt, for de oppfordrer deg faktisk til å ta med andre musikere til å spille inn musikk. Men dette innebærer at du klarer å få kontakter og folk som kan tenke seg dette. Jeg sliter med kontakter, nå som Oslo er en helt ny by for meg. Kjenner jo ingen her. Jeg satser på ordentlig studier neste år, på musikkhøgskolen eller UIO. Begynte bare så jeg hadde noe å gjøre på dette året, ettersom jeg var får sen å bestemme med på høyere studier etter fristen gikk ut.  Konklusjon- Noroff lyd og musikk- er bare sykt dyre lokaler man alltid har tilgang på, og lite til ingen læring- hvis du gikk musikklinjen.
    • Ok. Tusen takk før svare. Legger den ut for 800kr så får den forhåpentligvis et nytt hjem😁
    • Du bør nok ikke ha veldig høye forventninger. Ser det ligger et par ute på danske sider, samt noen nettauksjonssider har solgt. Prisene ligger på godt under 1000 danske.
    • Hei. Er ny her inne så det er mulig jeg legger dette ut i feil forum. Men det jeg lurer på er hva verdien på en gitar jeg har arvet er.  Merket er Santana å model nr er 1570 laget i Japan. Ingen synlige skader så pent brukt. Kan absolutt ingen ting om gitarer sjenerelt så ønsker å selge den til noen som kan ha bruk for denne istedenfor at den skal samle støv legger ved et bilde av den.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.