Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Seymour Duncan Jazz SH-2 humbucker - Erfaringer?


E5150

Anbefalte innlegg

I Yamaha Sgen min står det en Seymour Duncan av ukjent modell i bro og originalmikrofon i nakkeposisjon. Mens SD-mikken låter svært bra er sistnevnte så som så. Jeg lurer derfor på å bytte denne ut. Har sett litt på en Seymour Duncan Jazz SH-2N og ut i fra beskrivelser ser den ut til å passe lydmessig. I tillegg er det en fordel at den kan splittes da jeg lenge har tenkt å ordne en slik løsning på gitaren.

Er det noen som har erfaringer med denne mikken? Låter den så bra som omtalene tilsier eller bør jeg styre unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den i flere gitarer, da para med TB-4(jb) i brua.. Har alltid vært meget fornøyd :)

Jackson USA kommer stort sett stock med det oppsettet. Vanskelig å si hvordan den matcher den du har da vi ikke vet hva det er, men pickup'en i seg selv er fin iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat (i kveld faktisk) montert denne sammen med en tb-4 i en ibanez jeg har, etter å ha hatt emg i den en stund. Synes den gjør det en neck-pickup skal gjøre og har en fyldig fin lyd. Ut fra liten testflyvning virker den å være fint balansert med TB-4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg vil være med jeg også! Har en SH-2N i Gibsonen min. Veldig artikulert og godlåtende, og var det jeg så etter. Noen synes, etter hva jeg har hørt, at den kan bli litt skarp i toppen sammen med enkelte tretyper, men jeg synes ihvertfall at den låter veldig balansert sammen med mahogni. Angrer ikke et sekund på at jeg byttet ut de som satt i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir i praksis forskjellen mellom 250k og 500k potmeter?

På full guffe er det vel ingenting, men etter litt rask googling virker det som om det blir litt mer "dirt" når du drar av litt volum.

Har du noe mening/erfaring/påstander som du er villig til å dele?

Likte for øvrig dette sitatet fra en kar i Montreal.

"Bridge p/u "Lil 59" tends to be a bit dark sounding but is perfect for what I play - can cover any type of gig except country which doesn't happen up here in the North anyways."

Lite køntri' der oppe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.