Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stereo oktav pedal - fins det?


Z0S0

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg kjører to systemer i min ak gitar, og jeg skulle gjerne hatt en stereo oktav pedal slik at begge systemene kunne gå via oktav. En løsning er seff to pedar, men det blir litt knotete etter min smak.

Noen som har sett en slik pedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke noe om kvaliteten på oktaveffekten på denne, men Zoom MS-100BT har stereo inn og ut, og blant masse andre effekter også en oktaveffekt.

Siden det finnes så mange typer oktaveffekter (opp/ned/mono/poly/fuzz?), hva er trådstarter på jakt etter?

Zoom sin oktav effekt er ikke spesielt bra. Oktav ned har en del warble og tracker ikke så bra som standalone pedaler, oktav opp sliter også å henge med skikkelig, litt kunstig. Fuzz oktav opp har jeg ikke testet, men iom. at vreng ikke et zoom sitt beste felt, ser jeg ikke at de skal ha klart oktavfuzz spesielt mye bedre.

Som tilhenger av zoom sin 'swiss army' ms serie kan jeg likevel anbefale pedalen, det er mange ting de gjør særdeles bra, men oktav er ikke en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips @askret. Kan godt si litt mer om hva jeg er ute etter @tronni. Jeg ønsker å kjøre både lyd fra LR Baggs pickup og K&K systems gjennom en oktavpedal. Hensikten er å kunne loope f.eks. en bassgang (spilt på kassegitar live) og så kompe/spille solo over dette. Bernhoft har fikser det med å ha de to dypeste strengene som bass, og looper bassgang når han spiller på dem, men det blir ikke min løsning. Og hvis jeg skal bruke begge systemene må jeg ha en stereo oktav pedal (en oktav ned).

Bruker pr idag en Boss OC-3 i polyphonic mode. Liker den godt, så vil helst ikke "settle for less"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker pr idag en Boss OC-3 i polyphonic mode. Liker den godt, så vil helst ikke "settle for less"..

Monofonisk betyr ikke nødvendigvis det samme som "settle for less". Måten polyfonisk oktav blir generert på; gir en syntetisk (som i synth) basslinje. Monofoni gir et mer ekte bassgitar lydbilde.

Selv byttet jeg ut EHX micro pog (polyfonisk) med EHX octave multiplexer (analog monofonisk).

Tilbake til spørsmålet ditt; så vet jeg ikke om en rimelig og god stereo oktav pedal. Eventide blir det nærmeste jeg vet om.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for input. To pedaler er jo "siste utvei" ja @Ataxia ;-)

Når jeg sa "settle for less" tenkte jeg ikke på poly/mono settinga, men mer på pedalen i sin helhet. Tror j bruker Poly-setting fordi den ligger nærmere lyd uten oktaveffekt så overgangen ikke blir så voldsom, men er ikke ferdigeksperimentert på det området..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.