Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD 3/5


Ichi

Anbefalte innlegg

Jeg satte for et par år siden opp en shortlist over rimelige og gode gitarer jeg skulle/ skal skaffe meg. På denne lista står 5 gitarer.

1. Squier Classic Vibe 60's Stratocaster

2. Tanglewood TW133 Mahogany Parlor

3. Epiphone ES339 PRO

4. Squier Classic Vibe 50's Telecaster BS

5. Gretsch Bobtail Resonator

Da nr 3 dukka opp på Finn nylig i fin henteavstand og til en billig penge, var det bare å ringe og sette seg i bilen. :) Gitaren var knapt brukt uten noe som helst synlig slitasje, og etter en hyggelig gitarprat med selger, gjennomgang av gitarsamlinga hans og litt testing blei den med meg hjem.

epiES339vs1.jpg

Epiphone ES339 Pro i sunburst.

Dette er vel en av de mest anvendelige gitarene som finnes, og trives i alle musikksjangere. Må si jeg er mektig imponert over hva man får for penga her, alt er tight og avrunda. Lyden er akkurat som forventa av en 339, ja, jeg må vel faktisk si enda bedre da den har ordentlig spank i bridge og det lange suget i tonene i neck. Lydmessig ligger den mellom en 335 og en LP, men heller nok mest mot en 335 uten den litt ulne bassen. Den har veldig bra prescence og klarhet, og uten effekter sitter lyden helt ytterst i høytaleren. Den har også split på begge buckerne, og singlecoilmodusen funker overraskende bra. Funkrytmestrat og litt rockabilly klarer den fint i SC-modus.

Denne poteten blir nok brukt en del framover.

Three down, two to go. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om alle skulle hatt en sånn liste. Wow. Gratulerer!

Takker! Lista er nok bare veiledende, har visst blitt noen gitarer utenom også. :blush: Foreløpig er det kvantitet foran kvalitet, er så mange gitarer jeg vil prøve.

Realistisk liste ja :) Gratulerer så mye. Har en Gibson 339, og har vært litt nysgjerrig på hvordan Epi sin versjon er sammenlignet. Har forøvrig et par classic vibe også, og de er virkelig knall prisen tatt i betraktning.

Takker! Har for eksempel prøvd en del Dot'er, og de syns jeg ikke er kvalitetsmessig eller lydmessig sammenlignbare med denne. Ligger et hakk eller flere over. Den er nok noe enklere i lyden enn Gibson, det skulle bare mangle, men de nye Probuckerne synes jeg gjør pickupbytte unødvendig. De har litt mer spank og klarhet enn Classic '57, men enklere lyd. Hvis du ikke liker å dra med Gibben på gig er nok Epien et meget godt alternativ.

Synes denne videoen gir et bra bilde av lyden: https://www.youtube.com/watch?v=FWw90TR-Erw

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er danelectro på denne lista di? ;)

Har en seafoam green Dano Pro i gitarskapet allerede. :) Fantastisk liten sak. Skulle gjerne hatt en DC3 også i grønt gliitter, men det tar vi seinere.

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.